19 اسفند 1402
شماره خبر: 302031

نانوایی های سیار در مناطق شهر کرج راه اندازی شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره بر ضرورت ایجاد تعادل در روند عرضه نان متناسب با میزان جمعیت مناطق مختلف شهر کرج بر ضرورت ایجاد نانوایی های سیار در مناطق شهری کرج تأکید کرد و گفت: با توجه به افزایش تقاضای مصرف نان به ویژه در ایام منتهی به ماه مبارک رمضان علاوه بر اختصاص غرفه هایی از سازمان میادین شهرداری برای عرضه نان در مناطق مختلف شهری، راه اندازی نانوایی های سیار توسط شهرداری ها در دستور کار قرار بگیرد.
دکتر عزیزاله افضلی صبح امروز در جلسه کارگروه استانی آرد و نان که به میزبانی فرمانداری کرج و با حضور دکتر رمضانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج، مدیرکل غله استان، مدیرکل امور اقتصادی استانداری و جمعی از اعضا کارگروه استانی آرد و نان برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در طرح راه اندازی نانوایی های سیار که باید توسط شهرداری ها در مناطق شهری پیش بینی شود با صدور پروانه مالکیت بنام شهرداری و بصورت غیرقابل واگذاری فرایند تخصیص سهمیه آرد از سوی شورای آرد و نان استان به نانوایی های سیار در مناطق شهری کرج صورت بگیرد.
✅ معاون استاندار در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا بر ضرورت افزایش مراکز عرضه نان در نقاط مختلف شهر کرج تأکید کرد و افزود: سازمان میادین شهرداری تعدادی از غرفه های خود را در مناطق شهری به عرضه نان اختصاص دهد. وی در ادامه با تشریح ساز و کارهای اجرایی شدن این طرح گفت: پوشش کامل جمعیت شهر کرج به نزدیک ترین مراکز عرضه کیفی نان با قیمت مناسب از سیاست های مهم شورای آرد و نان استان و معاونت امور اقتصادی استان بشمار می رود. دکتر افضلی تصریح کرد: در طرح تعادل بخشی عرضه نان شهرداری ها مالک خواهند بود و پروانه فعالیت نیز بنام شهرداری ها و با معرفی یک نماینده صادر خواهد شد و انتظار می رود بدور از نگاه بنگاهداری اقتصادی به اجرای این طرح، رفاه حال مردم در اولویت قرار بگیرد. وی همچنین در تشریح سیاست صدور پروانه احداث نانوایی ها نیز گفت: درخواست ها باید بصورت کامل بررسی شود و براساس صلاحیت ها مجوز پروانه احداث نانوایی صادر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز افزود: در شهرستان ها نیز ملاک صدور پروانه باید با شاخص های شورای آرد و نان استان تطابق داشته باشد و مسئولیت نظارتی نیز در هر شهرستان بر عهده فرمانداران می باشد. دکتر افضلی در ادامه با تأکید بر ضرورت عرضه نان سالم و کیفی بیان کرد: کارشناسی های لازم در خصوص قیمت تمام شده نان نیز در دستور کار شورای استانی آرد و نان قرار بگیرد. موضوع شناورسازی سهمیه آرد و نان در شهرستان ها متناسب با نیازهای فصلی از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بشمار می رود. مهندس مجرد مدیرکل غله استان نیز در ادامه بیان کرد: بمنظور فعالیت ساختارمند شورای آرد و نان استان نیاز است که کارخانه های تولید آرد کامل با رویکرد عرضه نان سالم مشخص و معرفی شوند. در ادامه این جلسه فرماندار کرج گزارشی از روند بازدیدهای میدانی خود را از نانوایی های سطح شهر ارائه کرد و خواستار تشدید نظارت ها در عرضه نان شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود