21 مرداد 1392
شماره خبر: 52957

مهمترین چالش البرز، دیده نشدن در سایه نزدیکی به تهران است

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مهمترین چالش البرز، دیده نشدن در سایه نزدیکی به تهران است


معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار البرز گفت: بزرگترین چالش پیش‌روی البرز، دیده نشدن در سایه نزدیکی به تهران است و ضرورت دارد دولت نگاهی مستقل به این استان داشته باشد.
هادی ذاکری به ظرفیت‌های صنعتی، توریستی و پژوهشی استان البرز اشاره و اظهارکرد: با تلاش نخبگان و اندیشمندان استان البرز، این استان امسال در گروه اول جشنواره علم تا عمل قرار گرفته و باید از نظر تولید علم با تهران و خراسان رضوی به‌عنوان استان‌های فعال از نظر تولیدات پژوهشی، رقابت کند.
رتبه دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها هماهنگ شود
وی با تأکید بر ضرورت افزایش اختیارات مدیران استانی و تمرکززدایی به‌منظور تأمین منافع استان، خواستار برخورداری همه دستگاه‌های اجرایی از رتبه‌های همگن شد و تصریح کرد: در حال حاضر هر یک از شرکت‌های آب، برق، گاز و... درجه‌ای به‌لحاظ سلسله مراتب اداری دارند که براساس آن مسئول یک مجموعه مدیر است و دیگری رئیس منطقه؛ و همین اختلاف رتبه باعث ایجاد انتظارات و توقعات ذهنی شده که بستری از ناهماهنگی و مانع‌تراشی در برابر پیشرفت را به‌وجود آورده است. ذاکری اختلافات اداری ناشی از تفاوت در رتبه اداری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدماتی را عامل ارجاع تمامی تصمیمات به تهران دانست و گفت: نبود اختیارات کافی در استان‌ها و افزایش برخی اختلافات اداری باعث شده تا پیگیری مسائل و مشکلات استان‌ها روندی طولانی را طی کند.
دولت از ساختار تشکیلاتی شهرداری الگو بگیرد
وی استفاده دولت از مدل شهرداری‌ها

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود