13 شهریور 1392
شماره خبر: 75052

استاندار البرز در جمع اعضای شوراهای شهر: شهرداران را بر اساس معیارهای اصلح برگزینید

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

استاندار البرز در جمع اعضای شوراهای شهر: شهرداران را بر اساس معیارهای اصلح برگزینید


دکتر اصغر عربیان صبح چهارشنبه در اولین گردهمایی اعضای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری و با حضور فرمانداران، بخشداران، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی استان برگزار شد؛ اولین قدم در آغاز بکار رسمی فعالیت اعضای شوراهای اسلامی را انتخاب شهردار دانست و خطاب به اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت:
اولین قدمی که باید بردارید انتخاب شهردار است طبق قانون بلافاصله شما باید شهردار را انتخاب کنید اما این اقدام به معنای انتخاب شهردار در نخستین روز نیست، بلکه منظور شروع روند کار و حرکت در مدار قانون از همان نخستین قدم های آغاز بکار و خدمت گزاری به مردم است. وی در ادامه با بیان اینکه صحبت هایم جنبه نصحیت ندارد، افزود: اعضای جدید شوراهای اسلامی باید از همان بدو امر روحیه همدلی و وحدت را در خود و مجموعه شان ایجاد کنند؛ و از سوی اعضاء اخباری منتشر نشود که روند فعالیت شوراها جنبه تیمی و یارکشی به خود گرفته است. نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه همدلی در اجرای امور حرف اول را می زند، تصریح کرد: گروه بندی های سیاسی و جناح گیری ها در شوراها که پایه و اساس آن را مشورت بنا نهاده شده قابل طرح نیست. استاندار البرز با اشاره به تجربه پیشین شوراها از جناح بندی های سیاسی تأکید کرد: گاهی وجود انشقاق ها و تک روی ها منجر به انحلال شورا شده است و امیدواریم که در این دوره شاهد چنین اتفاقاتی در شورای شهر نباشیم.
شهرداران را بر اساس معیار اصلح انتخاب کنید
استاندار البرز در ادامه انتخاب اصلح را معیار مهم برای انتخاب شهرداران دانست و خطاب به اعضای جدید شوراها یادآور شد: نگاه مردم در انتخاب سکان داری شهرها به شما نمایندگان پارلمان شهری است باید در این راستا توجه کامل را در انتخاب اصلح ترین فرد داشته باشید. وی افزود: در این انتخاب می بایست معیارهای منطقی، قانونی، عرفی و از پیش تدوین شده ای را مدنظر قرار دهید و بر اساس آن انتخاب کنید. استاندار البرز ادامه داد: شما پاسخگوی مردم هستید و این را نیز بدانید که کسی هم حق دخالت در تصمیمات نهایی را ندارد.
ضرورت بهره گیری از نظرات و تجربیات اعضاء سابق شوراها
دکتر اصغر عربیان در ادامه بر لزوم بهره گیری از نظر و فکر کارشناسان و اعضاء سابق شوراها تأکید کرد و گفت: در این راستا اعضای شورا باید از نظرات و تجربیات دیگران نیز بهره بگیرند ، اما تصمیم نهایی با خود اعضا خواهد بود.
عملکرد شوراها در دوره های قبل آسیب شناسی شود
وی همچنین با بیان اینکه برخی در دوره های پیشین شوراها موفق عمل نکرده اند، عنوان کرد: بر همین اساس باید به مصوبات و مستندات شوراها رجوع کنید، نقاط قوت و ضعف را بررسی نمایید، مسیر آینده را با چشم باز ببنید و در تصویب مصوبات نیز به شأن و جایگاه خود توجه کنید. استاندار البرز تأکید کرد: در مقررات شوراها قوانینی وجود دارد که باید در تصویب مصوبات دقت کرد و مسئولیت عواقب بعدی آن را نیز پذیرفت.
اعضای شوراهای اسلامی برنامه ریزی داشته باشند
داشتن برنامه ریزی از دیگر نکاتی بود که استاندار البرز در جمع نمایندگان پارلمان های شهری بر آن اشاره کرد و گفت: از همین امروز باید کار خود را با برنامه ریزی آغاز کنید تا دچار روزمرگی و مجبور به اصلاح امور نشوید. وی افزود: داشتن برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت همچون نقشه راهی است که باغث می شود به اهداف نهایی نائل آیید.
اعضای شورا در تکمیل آمایش سرزمین مشارکت کنند
استاندار البرز در ادامه از پایان تدوین طرح آمایش سرزمین در استان خبر داد و گفت: طرح آمایش سرزمین

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود