21 خرداد 1391
شماره خبر: 7751

بهره‌برداری از خط مسافربری فرودگاه پیام در سال آینده

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بهره‌برداری از خط مسافربری فرودگاه پیام در سال آینده

معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز گفت: خط مسافربری فرودگاه بین‌المللی پیام کرج با اجرای دو طرح شش ماهه، تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
اسکندر صیدایی اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی پیام دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ویژه‌ای است که برای بهره‌برداری کامل از این امکانات باید طرح‌های کوتاه و بلند مدت بسیاری در این فرودگاه اجرا شود. وی تصریح کرد: از نظر قانونی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، گام‌های بسیار خوبی برای بهره‌برداری کامل از فرودگاه فوق از سوی استانداری البرز و همچنین دستگاه‌های ملی برداشته شده و اکنون فرصت مناسبی برای تحقق طرح‌های کلان در این منطقه فراهم است. معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز افزود: به عنوان نمونه این فرودگاه در منطقه ویژه اقتصادی پیام قرار داشته که این امر تسهیلات ویژه‌ای برای توسعه کمی و کیفی فرودگاه پیام کرج ایجاد کرده است.
اولویت راه‌اندازی خطوط مسافربری در فرودگاه پیام
صیدایی با اشاره به طرح احداث و بهره‌برداری از خطوط مسافربری در فرودگاه فوق ادامه داد: در حال حاضر تحقق این هدف در اولویت قرار داشته و استانداری البرز نیز از آن حمایت خواهد کرد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اجرای این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ گفت: پس از انجام بررسی‌های لازم یک پیمانکار متخصص برای راه‌اندازی خطوط مسافربری انتخاب شده است. معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیمانکار طرح باید 2 فاز 6 ماهه را برای راه‌اندازی خطوط مسافربری فرودگاه پیام اجرا کند. به گفته صیدایی، در فاز نخست شرایط موقت جابه‌جایی مسافر از فرودگاه پیام فراهم و در فاز دوم، امکانات لازم برای راه‌اندازی ترمینال و خط مسافربری دائمی در این فرودگاه ایجاد می‌شود.
* نخستین پرواز از فرودگاه پیام در مسیر کرج – مشهد
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نخستین پرواز مسافربری از فرودگاه پیام کرج در چه زمانی انجام می‌شود؟ متذکر شد: مدیریت فرودگاه در تلاش است تا در هفته دولت یک پرواز در مسیر کرج – مشهد مقدس دایر کند. صیدایی در پایان اظهار امیدواری کرد تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، خطوط مسافربری داخلی و خارجی فرودگاه پیام کرج در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود