27 تیر 1391
شماره خبر: 9056

آغاز فعالیت رسمی نخستین فرماندار اشتهارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

آغاز فعالیت رسمی نخستین فرماندار اشتهارد

سپیدار آنلاین: نخستین فرماندار شهرستان اشتهارد شامگاه دوشنبه طی مراسمی با حضور استاندار البرز فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
در سال 88 و پس از پیگیری‌های چندین ساله مردم شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان و نمایندگان آنها در خانه ملت، دولت طی لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی برای تاسیس استان البرز اقدام کرد که این لایحه به تصویب رسید. با تشکیل رسمی استان البرز به مرکزیت کرج، نخستین نیاز در این استان تازه تاسیس، ارتقاء ساختار اداری دستگاه‌های اجرایی فعال در البرز و تغییر جغرافیایی سیاسی شهرها و شهرستان‌ها عنوان شد. در نخستین گام شهر طالقان به شهرستان ارتقاء یافت و رفته رفته بخش‌ها به شهر و ده‌ها و روستاهای متعددی در استان البرز به بخش ارتقاء یافتند. یکی دیگر از این مناطق شهر اشتهارد بود که در جلسه 17 خرداد سال جاری هیئت دولت با پیشنهاد وزارت کشور با ارتقا این منطقه به شهرستان موافقت کرد.
مشخصات شهرستان اشتهارد
بر اساس مصوبه هیئت وزیران، شهرستان اشتهارد در استان البرز دارای دو بخش مرکزی و رحمانیه خواهد بود که بخش مرکزی اشتهارد با مرکزیت شهر اشتهارد و دهستان‌های ایپک و صحت‌آباد و بخش رحمانیه به مرکزیت رحمانیه شامل دهستان‌های جارو و رحمانیه است. شهرستان اشتهارد با داشتن 810 کیلومتر مربع وسعت و جمعیتی حدود 35 هزار نفر در 70 کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
بودجه شهرستان اشتهارد 7 برابر شده است
پس از تصویب این لایحه در هیئت دولت، عیسی فرهادی استاندار البرز در تاریخ هفتم تیرماه سال جاری ابوالفضل اینانلو را به عنوان سرپرست فرمانداری تازه تاسیس اشتهارد منصوب کرد. اینانلو پیش از این سمت‌های مختلفی در استان البرز داشت از جمله معاون امنیتی و انتظامی این استان بر عهده وی بود. بر اساس این گزارش، با طی شدن مراحل اداری تاسیس نخستین فرماندار شهرستان اشتهارد، شامگاه دوشنبه طی مراسمی که با حضور عیسی فرهادی استاندار البرز به همراه تمام معاونان وی، عزیز اکبریان و محمد جواد کولویند نمایندگان مردم کرج، اشتهارد و آسارا در خانه ملت و برخی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، ابوالفضل اینانلو فعالیت رسمی خود را به صورت رسمی و به عنوان فرماندار آغاز کرد. فرهادی در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر اینکه استان البرز دارای شرایط و ویژگی‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بسیار خوبی است، گفت: اکنون زمان خدمت به مردم و تلاش برای عمران و آبادانی کشور است. وی تصریح کرد: برای این مهم حمایت‌های لازم از سوی دولت و استانداری البرز انجام خواهد شد. عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز ادامه داد: به عنوان نمونه بودجه عمرانی سال 91 شهرستان اشتهارد نسبت به سال قبل 7 برابر شده است. فرهادی تاکید کرد: نیروی انسانی جوان، متعهد و کارآمد در این شهرستان حضور دارند و با تسهیلات و بودجه‌ای که دولت اختصاص داده، همه باید برای توسعه این شهرستان و رفع کمبودها تلاش کنیم. بر اساس این گزارش، در پایان مراسم فوق که در ساعات پایانی شب گذشته برگزار شد، مسئولان ارشد استان البرز ضمن تبریک به ابوالفضل اینانلو نخستین فرماندار شهرستان اشتهارد، آمادگی خود را برای همراهی و تعامل با این فرمانداری در جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای اعلام کردند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود