27 تیر 1391
شماره خبر: 9076

تقدیر ویژه احمدی نژاد از تلاش های استاندار به جهت رشد و توسعه البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

تقدیر ویژه احمدی نژاد از تلاش های استاندار به جهت رشد و توسعه البرز

سپیدار آنلاین: رئیس جمهور با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این استان، از عیسی فرهادی بمنظور تلاش بی وقفه در راستای رشد و توسعه استان نوپای البرز تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته در البرز چشمگیر بوده و رشد و توسعه این استان نوپا مشهود می باشد.
دکتر محمود احمدی نژاد در سفر یک روزه به استان البرز از تلاش های عیسی فرهادی (استاندار البرز) تقدیر و تشکر کرد. رئیس جمهور که و بمنظور افتتاح کارخانه لوکوموتیو سازی البرز وارد این استان شده بود مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت. دکتر محمود احمدی نژاد در هنگام ورود به استان البرز با اشاره به تلاش های صورت گرفته در این استان، از عیسی فرهادی بمنظور تلاش بی وقفه در راستای رشد و توسعه استان نوپای البرز تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش های صورت گرفته در البرز چشمگیر بوده و رشد و توسعه این استان نوپا مشهود می باشد. در این مراسم ، عیسی فرهادی استاندار البرز نیز در گزارشی از کسب رتبه نخست پروژه های عمرانی شهرداری های کشور توسط استان البرز خبر داد و همچنین با اشاره به احداث واحد های مسکونی در این استان اظهار داشت: استان البرز رکورد احداث پروژه های مسکونی در کشور را بدست آورده و یک هزار و 46 پروژه پروژه در استان البرز طی دولت نهم و دهم به بهره برداری رسیده است. فرهادی در ادامه افزود: با تلاش دولت دهم و مسئولان استان، 70 پروژه مهر ماندگار تا پایان این دولت اجرایی می شود. استاندار البرز همچنین با تاکید بر حل یکی از مشکلات اساسی صنایع استان اظهار داشت: خروج البرز از محدودیت ایجاد صنایع در شعاع 120 کیلومتری پایتخت به عنوان ماندگار ترین تصمیم انقلابی دولت و شخص رئیس جمهور در خصوص رشد صنعتی البرز به یادگار می ماند. گفتنی است رئیس جمهور در مراسم بازدید و افتتاح کارخانه لوکوموتیو سازی البرز در سخنانی با بیان اینکه شرکت مپنا سرمایه ارزشمندی برای حرکت رو به جلو ایران است، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک 66 هزار مگاوا ظرفیت تولید برق در کشور داریم که مجموعه بازدهی نیروگاه ها 38 درصد است این بدین معنی است که 100 واحد گاز و گازوئیل می دهیم 38 درصد بازدهی دریافت می کنیم که تلاش بر این است ک این عدد را به 45 درصد برسانیم. وی ادامه داد: 15 درصد این مقدار انرژی یعنی یک ششم آن در نقل و انتقالات اتلاف می شود. رئیس جمهور همچنین گفت: بنابراین هر منطقه باید شبکه خود را داشته باشد و شبکه سراسری باید برای پشتیبانی باشد و نباید برای جابه جایی انرژری هدر رفت داشته باشیم با انجام این کار یک ششم انرژی در کشور صرفه جویی می شود.
روزانه 160 میلیون لیتر گازوئیل برای تولید برق در کشور مصرف می شود
وی اظهار داشت: روزانه 160 میلیون لیتر گازوئیل برای تولید برق کشور مصرف می شود که 27 میلیون لیتر آن در شبکه تلف می شود و به طور کلی 60 میلیارد لیتر در سال مصرف گازوئیل است 7 میلیارد دلار هزینه اتلاف آن است. وی گفت: بنابراین می توان بهتر، ارزان و راحت‌تر زندگی و همه نیازهای ایران را می توان با علم و فناوری در داخل کشور برطرف کرد.
تمام سفارشات ریلی کشور را به کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو بدهید
رئیس جمهور خطاب به مسئولین وزارت راه و شهر سازی تاکید کرد: ‌تمام سفارشات ریلی کشور را به شرکت مپنا و کارخانه تخصصی ساخت لکوموتیو بدهید. وی با اشاره به اینکه 10 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد اضافه کرد: در همین مراسم از وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور می‌خواهم تمام سفارشات در این زمینه را به این شرکت بدهد.
احمدی نژاد گفت: بیایید قرارداد ببندیم که طی 5 سال آینده هر چیزی در خصوص ریل کشور تولید می‌شود ساخت ایران باشد. مهم نیست ما باشیم یا نباشیم.، ایران هست.
وی با بیان اینکه واگن سازی جوشکاری و چکش کاری است، افزود: واگن سازی 4 تا پیچ و مهره و جوشکاری است نمی‌خواهم ارزش کارتان را پایین بیاورم ولی توان متخصصان ما بسیار بالاتر از این است پس توانایی‌تان را بالاتر ببرید. وی گفت: ‌اگر در ماه 4 واگن می سازید به 10 الی 20 واگن در ماه افزایش دهید، اگر یک واگن ساخته‌اید 10 واگن دیگر هم می‌توانید بسازید حتماً موفق خواهید شد
اگر وزیر کشور بودم خرید و واردات تجهیزات ریلی را ممنوع می‌کردم
وی با بیان اینکه اگر وزیر کشور بودم واردات و خرید تجهیزات ریلی را ممنوع می‌کردم، افزود: بنده از سوی گروه مپنا قول می‌دهم که نیازهای کشور را سریعتر و ارزانتر برطرف کنم.
احمدی نژاد گفت: سفارش من به سازندگان و همه افرادی که برای ساخت ایران تلاش می‌کنند این است که وقتی می‌خواهند کار خود را ارزیابی کنند با قله‌های بالا خود را مقایسه کنند و در مسیر مصرف و رفاهیات با پایین‌ترها خود را مقایسه کنم ولی در تولید و فناوری باید با بالاترین‌ها خود را مقایسه کنم. رئیس جمهور تصریح کرد:‌ این کار شدنی است و خواب و خیال نیست، صدها سال ایران در همه ابعاد فرهنگ، ریاضیات، فناوری،، مدیریت، اخلاق بشری و ... پرچمدار بشریت بوده است. وی گفت:‌ این استعداد را خدا داده است و الان هم وجود دارد و باید به نقطه‌ای برسیم دشمنان ایران تصور متوقف کردن ایران را از ذهنشان بیرون کنند و آرزوی تخریب ایران را به گور ببرند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود