14 مرداد 1391
شماره خبر: 9771

بیش از 69 هزار خانه خالی در البرز وجود دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

بیش از 69 هزار خانه خالی در البرز وجود دارد

سپیدار آنلاین: مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری البرز گفت: بر اساس آخرین پالایش آمار کسب شده از سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 هم اکنون بیش از 69 هزار خانه خالی در این استان وجود دارد.
یحیی رمضانی اظهار داشت: دانش و علم مدیریت همواره نیازمند آمار دقیق است و مدیران بدون دسترسی به این آمار نمی‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای کارهای خود داشته باشند. وی تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که عدم برنامه‌ریزی صحیح و علمی، تاثیر بسیار زیادی در تحقق نیافتن برنامه‌های توسعه‌ای کشور داشته و به همین دلیل نیازمند سرشماری‌ها و اخذ آمارهای صحیح به صورت منظم در کشورمان هستیم. خبرنگار فارس در کرج از رمضانی پرسید، امروزه بحث تامین مسکن از دغدغه‌های اصلی دولت و خانواده‌ها به شمار می‌آید و از سوی دیگر گفته می‌شود خانه‌های خالی از سکنه بسیاری در کشورمان وجود دارد. آیا در استان البرز نیز معضل خانه‌های خالی وجود دارد؟ وی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی سرشماری نفوس و مسکن سال 1390، دست‌یابی به اطلاعات واحدهای مسکونی بود و به طبع آن در استان البرز نیز این امر در محور اصلی آمارگیری قرار گرفت.
مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری البرز ادامه داد: بر اساس آخرین پالایش داده‌ها به این نتیجه رسیدیم که 69 هزار و 863 واحد مسکونی خالی از سکنه در استان البرز وجود دارد.
رمضانی گفت: به طور قطع وجود این تعداد خانه خالی در استانی که حدود 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد، پیام‌های مهمی برای مسئولان و تصمیم‌گیران بخش مسکن خواهد داشت. وی با بیان اینکه اداره کل آمار و اطلاعات استانداری البرز تنها موظف به اخذ دقیق این داده‌های آماری بود، بیان داشت: نتایج فوق برای تدوین برنامه‌ و اخذ تصمیم مناسب در اختیار دستگاه‌ها و مدیران مسئول قرار گرفته است. رمضانی در پایان اعلام کرد: بر اساس آمارهای اخذ شده حدود 4 و 2 دهم درصد از کل خانه‌های مسکونی استان البرز خالی از سکنه هستند.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود