10 اردیبهشت 1394
شماره خبر: 141263

شناسایی مزرعه‌ای که با فاضلاب کرج آبیاری می‌شد

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

شناسایی مزرعه‌ای که با فاضلاب کرج آبیاری می‌شد


رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج اعلام کرد: طی سال گذشته 3 نفر در ایران به بیماری وبا مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر بیماران در شهرستان کرج ساکن بود.
به گزارش تابناک – البرز: نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرج با موضوع بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری وبای التور برگزار شد.
التور یکی از بیماری‌های اسهالی است که گاه بصورت حاد ظاهر می‌شود و عامل آن میکروب وبا است. علائم بیماری ناشی از سمی است که توسط میکروب در روده باریک افراد آلوده ترشح می شود.
بر اساس نظر پزشکان و افراد متخصص برای جـلوگـیـری از ابتلاع بـه بـیـماری‌های انگلی و روده‌ای به ویژه وبا، ضمن رعایت بهداشت فردی، باید سبزیجات و میوه‌جاتی که به صورت خام مصرف شود، سالم‌سازی شود. در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی کرج، دکتر مظفر راثی رئیس مرکز شماره 2 بهداشت این شهرستان طی سخنانی هشدار داد که با توجه به گرم‌تر شدن دمای هوای سراسر کشور از جمله استان البرز، باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا در دستور کار قرار گیرد. این کارشناس معتقد است که رعایت اصول بهداشتی به ویژه در مراکز عمومی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها و اماکن عمومی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. راثی در ادامه سخنان خود موضوع مهمی را افشا کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی شیوع بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌‌های انگلی در شهرستان کرج کشت و آبیاری صیفی‌جات و سبزی‌جات با آب فاضلاب است. وی در بخش دیگری از سخنان خود بر برخورد قضایی و قاطع با کشاورزان متخلف تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه در ماه‌های اخیر یک مزرعه تولید ذرت که بیش از 45 هکتار زمین را زیر کشت این نوع گیاه برده بودند، از آب غیر سالم برای آبیاری مزرعه خود استفاده می‌کردند که بلافاصله پس از کشف این موضوع، متخلفان به دستگاه قضایی معرفی شدند. معصومه جودکی رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج نیز در این جلسه به ارائه آماری از مبتلایان به وبا مرکز استان البرز پرداخت و گفت: در روزهایی که هوا گرم‌ می‌شود، به ویژه در اردیبهشت‌ ماه با شیوع بیماری وبا روبه‌رو می‌شویم. وی افزود: در سال گذشته 3 نفر در ایران به بیماری وبا مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر آنها در شهرستان کرج ساکن بود.



منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود