20 خرداد 1394
شماره خبر: 143554

بی تدبیری مسئولان البرزی و گلایه‌های مردمی

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

بی تدبیری مسئولان البرزی و گلایه‌های مردمی


این در حالی است که اگر مسئولان تدبیر لازم را انجام می‌دادند، برگزاری و یا حتی لغو 2 مراسم ساده نباید اینگونه حاشیه ساز می‌‌شد.
در هفته‌های اخیر استان البرز شاهد تنش‌های سیاسی بسیاری بود که متاسفانه مسئولان این استان نتوانستند این تنش‌ها را به درستی مدیریت کنند. ماجرای نخست مربوط به برگزاری سخنرانی علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بود. این مراسم به دلایلی برگزار نشد. متولیان مراسم گفتند که مسئولان استان و شهرستان کرج اجازه ندادند و مسئولان گفتند که ما تنها خواستار تغییر مکان مراسم بودیم. در نهایت سخنرانی علی مطهری به هر دلیلی لغو شد و این نماینده مجلس نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری نوشت و به اکثر مدیران عالی رتبه استان البرز توهین کرد. در بخشی از نامه علی مطهری آمده بود: مراسم به علت مخالفت و تهدید امام جمعه کرج و یک نهاد نظامی و یکی از نمایندگان کرج و به دنبال آن سستی و بی‌مسئولیتی و عقب‌نشینی استاندار البرز و فرماندار کرج لغو شد. گفته بودند «اگر این همایش برگزار شود بدتر از شیراز می‌کنیم و قلم پایشان را می‌شکنیم» و متأسفانه استاندار و فرماندار هم به جای آنکه بگویند ما طبق قانون با شما برخورد می‌کنیم تسلیم قانون‌شکنان شدند. ماجرای دوم مربوط به برگزاری همایشی نام "به غرب باج نمی‌دهیم" است. یک روز مانده به برگزاری این همایش ناگهان معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج طی گفت‌وگویی با خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد: برگزارکنندگان همایش مردمی «به غرب باج نمی دهیم» برای برگزاری این همایش از فرمانداری کرج درخواست مجوز نکرده اند.
رضا عسگری تاکید کرد: به نیروی انتظامی اعلام شده که برگزارکنندگان این همایش تاکنون درخواست مجوز به فرمانداری ارائه نکرده اند و نیروی انتظامی نیز در این خصوص به وظایف ذاتی خود عمل خواهد کرد. ساعاتی قبل از برگزاری همایش نیز محمد تقی ایرانی فرماندار کرج در فضای مجازی و گروه‌های اجتماعی به خبرنگارانی که جویای نتیجه کار بودند، گفت: "بنری در سطح شهر نصب شده که دعوت از سخنران نموده همایشی بنام به غرب باج نمی دهیم که برگزار کنندگان آن مشخص نبوده و برای ما مجهول است. از طرف مردم به ما اعلام شده چه کسی این همایش را برگزار می‌کند، اظهار بی اطلاعی نمودیم. لذا دوستان عزیز ما اجازه بدهید طبق قانون یک نفر بیاید مکتوب مسئولیت این همایش را بپذیرد و با مسائل احساسی برخورد نفرمایید. همه باید تابع قانون باشیم انشاالله"
بر اساس شنیده‌های خبرنگار تابناک، تا صبح روز برگزاری همایش هیچ نهاد و حتی فرد حقیقی مسئولیت برگزاری این همایش را به صورت رسمی و کتبی بر عهده نگرفته بود و بسیاری بر این باور بودند که مراسم به دلیل عدم رعایت موارد قانونی برگزار نخواهد شد. همین امر موجب انتقادهای گسترده حامیان برگزاری این همایش شد. به صورتی که مجری مراسم بارها به انتقاد از رفتار مسئولان البرز پرداخت. همچنین پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته‌ای که میهمان این مراسم بود نیز در سخنان خود انتقادهای تندی را نسبت به مسئولان البرزی مطرح کرد و حتی خطاب به مسئولان استان البرز گفت: برای شما متاسف هستم که اجازه ندادید این همایش در فضای باز انجام شده و صدای اعتراض مردم ایران به گوش جهانیان برساند. چرا وقتی به مردم نیاز دارید آنها را با واژه‌هایی چون مردم ولایی خطاب می‌کنید، اما وقتی این مردم می‌خواهند حرف بزنند، به آنها اجازه نمی‌دهید و می‌گویید باید مجوز بگیرید؟ وی در ادامه خطاب به مردم کرج و استان البرز گفت: شما به این کارها کاری نداشته باشید. بدانید این دوران می‌گذرد. یک روز رژیم ستمشاهی هم نمی‌گذاشت ما حرف بزنیم، اما مردم از هر فرصتی برای بیان اعتراض خود استفاده کردند. امروز هم اگر لازم شد شما مردم به پشت بام‌ها بروید و فریاد اعتراض خود را از توافق منحوس لوزان بیان کنید." در کنار این موضوع که متولیان برگزاری سخنرانی علی مطهری و همایش به غرب باج نمی‌دهیم، بر اساس قانون حق داشتند و یا نداشتند، نکته مهمتری وجود دارد. نکته اصلی این است که 2 مراسم ساده به جنجالی بزرگ برای استان البرز تبدیل شد و هر دو طرف به مسئولان البرزی انتقاد داشته و هر دو طرف به آنها توهین کردند. به عبارتی هر دو طرف ماجرا که از 2 گرایش فکری متفاوت هستند از شیوه مدیریتی مسئولان البرزی رضایت نداشته و نسبت به مدیریت آنها انتقاد جدی دارند. این در حالی است که اگر مسئولان تدبیر لازم را انجام می‌دادند، برگزاری و یا حتی لغو 2 مراسم ساده نباید اینگونه حاشیه ساز می‌‌شد.


منبع:تلبناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود