24 خرداد 1394
شماره خبر: 143746

دست های پشت پرده از آن کیست؟

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

دست های پشت پرده از آن کیست؟


سئوال کردم گفتند که ما 45 دقیقه بیشتر فرصت نداریم، اگر می‌خواهید سانسور کنید از خودم بپرسید تا بگویم کجاها سانسور شود. چرا انتقاد از عملکرد مسئولان را سانسور می کنید.
در هفته های اخیر مراسم ها و سخنرانی های مهمی در استان البرز برگزار شده که بخش مهمی از مطالب مطرح شده در این مراسم ها به صورت عجیبی از خبرها حذف شده است. به عنوان نمونه می توان به سخنان پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای کشورمان در همایش به غرب باج نمی دهیم اشاره کرد. وی در این همایش به صراحت خطاب به مسئولان استان البرز گفت: "برای شما متاسف هستم که اجازه ندادید این همایش در فضای باز انجام شده و صدای اعتراض مردم ایران به گوش جهانیان برساند. چرا وقتی به مردم نیاز دارید آنها را با واژه‌هایی چون مردم ولایی خطاب می‌کنید، اما وقتی این مردم می‌خواهند حرف بزنند، به آنها اجازه نمی‌دهید و می‌گویید باید مجوز بگیرید؟"اما اکثر رسانه ها این بخش از سخنان پدر شهید احمدی روشن را حذف کردند.
این شیوه خبررسانی در مورد اظهارات مسئولان البرز نیز دیده شده است. به عنوان نمونه در آخرین جلسه ستاد اجرایی کنگره سرداران شهید البرز، آیت الله حسینی همدانی انتقادهایی را نسبت به عملکرد مدیران البرزی مطرح کرد، اما بسیاری از رسانه ها از جمله خبرگزاری رسمی دولت، انتقادهای نماینده ولی فقیه در البرز را پوشش ندادند. این شیوه اعتراض خطیب جمعه کرج را به همراه داشته است. آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز گذشته در خطبه های دوم نماز به این موضوع اشاره کرد و با انتقاد از عدم پخش کامل خطبه‌های نماز جمعه این استان در رسانه ملی گفت: شبکه‌ای که نماز جمعه را پخش می‌کند، بعضی قسمت‌ها را سانسور می‌کند و دلیل آن را محدودیت زمان بیان می‌کند. وی ادامه داد: سئوال کردم گفتند که ما 45 دقیقه بیشتر فرصت نداریم، اگر می‌خواهید سانسور کنید از خودم بپرسید تا بگویم کجاها سانسور شود. چرا انتقاد از عملکرد مسئولان را سانسور می کنید.




منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود