22 تیر 1394
شماره خبر: 145473

فرماندار آبیک، یک برند استان البرز را به نام خود کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

فرماندار آبیک، یک برند استان البرز را به نام خود کرد


اینکه فرماندار یک شهرستان به خود اجازه داده و نام یک فرودگاه را تغییر و به صورت غیر مجاز از واژه آبیک استفاده می کند، باید از سوی مدیران استان قزوین مورد بررسی قرار گیرد، اما چرا فرماندار شهرستان نظرآباد به این موضوع واکنش نشان نداده، جای سوال دارد.
شهرستان نظرآباد به عنوان غربی ترین منطقه در استان البرز، همجوار با استان قزوین و شهرستان آبیک است. متاسفانه در سال ها اخیر و به دلیل کم توجهی مدیران ارشد استان البرز و فرمانداری شهرستان نظرآباد، بارها شاهد ورود مدیران استان قزوین و شهرستان آبیک به حوزه نفوذ استان البرز و شهرستان نظرآباد بودیم. از جمله آنکه سال ها چند بانک دولتی در حوزه استحفاظی نظرآباد شعبه دایر کرده و مشغول به فعالیت بودند. شعب این بانک ها در کنار کارخانه سیمان در شهرستان نظرآباد دایر شده بودند و فرمانداری وقت نظرآباد و استانداری البرز به این موضوع توجهی نداشتند.
در نهایت در اواخر سال 92 و ابتدای سال 93 این موضوع از سوی شهریار آقایی نخستین فرماندار دولت حسن روحانی در شهرستان نظرآباد مورد توجه قرار گرفت و پس از اخطارهای مکرر به مدیران این شعب و به دنبال بی توجهی به این اخطارها، با اخذ دستور مقام قضایی شعب بانک های فوق مهر و موم شد و از ادارات کل بانک های البرز در این منطقه شعبی را دایر کردند. نکته مهم اقدام فوق این بود که میلیاردها تومان گردش مالی شعب فوق به واسطه فعالیت کارخانه سیمان، هر ساله به جای سرمایه گذاری در استان البرز، در استان قزوین مصرف می شد. موضوع بعدی مربوط به دست اندازی مدیران استان البرز به منابع سوخت استان قزوین و شهرستان نظرآباد است. در زمستان سال 92 و به دنبال سرمای شدید، کل کشور با افت فشار گاز مواجه شد، به صورتی که با دستور دولت کارخانه ها و دستگاه های دولتی و همچنین کل کشور برای چند روز تعطیل اعلام شد تا گاز مناطق مسکونی دایر باشد. در آن تاریخ، ناگهان شهرستان نظرآباد با افت گاز شدید مواجه شد و پس از تحقیق، مشخص گردید که مدیران استان قزوین یکی از خطوط اصلی انتقال گاز به شهرستان نظرآباد را از مدار خارج کردند، تا بتوانند گاز مورد نیاز شهرستان آبیک را تامین کنند.
در آن دوره و با تشکیل یک پرونده قضایی، ماموران انتظامی و قضایی در حضور فرماندار وقت، به محل مراجعه کرده و مشکل افت گاز پیش آمده را در سردترین شب های سال برطرف کردند.
از این دست موارد در سال های اخیر بسیار اتفاق افتاده، اما مواردی که مدیران البرزی و فرمانداری نظرآباد از حقوق مردم دفاع کرده باشند، محدود است. چند روز قبل نیز اتفاق مشابهی تکرار شد.
ماجرا از این قرار است که فرودگاه آزادی در حوزه استحفاظی استان البرز است و در محدوده جغرافیایی شهرستان نظرآباد قرار دارد. اما چند روز قبل و همزمان با تعطیلات آخر هفته یک فروند هواپیمای فوق سبک پس از برخاستن از فرودگاه آموزشی آزادی دچار سانحه شد. صدا و سیما خبری از این حادثه تهیه و به نقل از داداشی فرماندار شهرستان آبیک اعلام کرد: در این حادثه که عصر دیروز به وقوع پیوست، به هیچ یک از دو سرنشین آسیبی نرسید. نکته مهم این است که فرماندار شهرستان آبیک در اظهارات خود گفته است: این هواپیمای فوق سبک دو نفره متعلق به فرودگاه آزادی آبیک!!! است. به عبارتی، فرماندار این شهرستان یک برند استانی را به نام شهرستان خود کرده است! اینکه فرماندار یک شهرستان به خود اجازه داده و نام یک فرودگاه را تغییر و به صورت غیر مجاز از واژه آبیک استفاده می کند، باید از سوی مدیران استان قزوین مورد بررسی قرار گیرد، اما چرا فرماندار شهرستان نظرآباد به این موضوع واکنش نشان نداده، جای سوال دارد. حجت الله صادقی فرماندار شهرستان نظرآباد از دوستان نزدیک مشاور ارشد استاندار البرز بوده و از مدیران پروازی البرز به شمار می آید. چرا که خانواده وی در استان مرکزی حضور داشته و وی مجبور است هفته ای و یا حداکثر هر 2 هفته یک بار برای دیدار با خانواده به استان مرکزی سفر کند.



منبع: تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود