21 شهریور 1394
شماره خبر: 148901

باز هم وعده استاندار عملی نشد

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ

باز هم وعده استاندار عملی نشد


تا پایان نیمه نخست سال 94 که آقای استاندار به مردم قول داده بود، تنها چند روز دیگر باقی است و خبرنگار تابناک از پروژه گازرسانی طالقان خبر می دهد که اگر با جدیت و به صورت بیست و چهارساعته هم عوامل این پروژه کار کنند، باز هم تا چند ماه دیگر گازی به طالقان نخواهد رسید.
شهرستان طالقان به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی که دارد، جزو سردترین مناطق استان البرز و حتی کشور است. در اوج گرمای تابستان امسال، شهرستان طالقان روزهای خنکی را پشت سر گذاشت به صورتی که اختلاف دما این شهرستان با دیگر مناطق استان در برخی از روزها به بیش از 24 درجه رسید. به عنوان نمونه در بیست و چهارم مرداد ماه سال جاری دمای شهرستان طالقان در برخی ساعات 18 درجه بود و در همان لحظه دمای اشتهارد دیگر شهرستان استان البرز به 42 درجه بالای صفر می‌رسد. به عبارتی این شهرستان حداقل 24 درجه سردتر از نقاط دیگری در همان استان است. در زمستان‌ها شرایط سرما در طالقان بسیار سختتر می‌شود. به صورتی که اکثر روزهای این شهرستان زیر صفر بوده و معابر و کوه‌های همجوار مملو از برف بوده و سفیدپوش است.
این در حالی است که طالقانی ها از نعمت گاز برخوردار نیستند و همین امر موجب انتقاد و اعتراض مردم شده است. شاید علت اصلی صعب‌العبور بودن طالقان و هزینه سنگین انتقال گاز شهری به این شهرستان باشد. بارها مسئولان وعده داده‌اند که طالقان به شبکه گاز شهری متصل می‌شود، اما این وعده‌ها محقق نشده است. به عنوان نمونه استاندار البرز در نوزدهم بهمن سال گذشته و جریان سفر به شهرستان طالقان وعد داد که به جهت بروز برخی موانع و مشکلات ایجاد شده مشعل گاز طالقان نیمه اول سال 94 روشن می شود. سیدحمید طهایی در جریان سفر به شهرستان طالقان، از روند اجرای پروژه گاز رسانی این شهرستان بازدید کرد و گفت: پیش تر وعده داده شده بود که مشعل گاز طالقان تا دهه فجر سالجاری به بهره برداری برسد، که به جهت بروز برخی موانع در حوزه راه و شهرسازی و اداره گاز استان البرز فرایند تکمیل این پروژه به نیمه اول سال 94 موکول شد. وی به مردم وعده داده بود که این مشکل در نشستی مشترک بررسی و بزودی رفع خواهد شد . تا پایان نیمه نخست سال 94 که آقای استاندار به مردم قول داده بود، تنها چند روز دیگر باقی است و خبرنگار تابناک از پروژه گازرسانی طالقان خبر می دهد که اگر با جدیت و به صورت بیست و چهارساعته هم عوامل این پروژه کار کنند، باز هم تا چند ماه دیگر گازی به طالقان نخواهد رسید. بر اساس آنچه که مفید کیایی نژاد نماینده طالقان می گوید، این شهرستان در تابستان ها 150 هزار نفر و در زمستان ها تنها 20 هزار نفر جمعیت دارد و این کاهش جمعیت تنها به دلیل عدم تامین گاز و سرمای شدید طالقان است. چند روز قبل محمدرضا غروی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران که به البرز سفر کرده بود، وعده داد که گاز طالقان در دی ماه وصل می شود، اما کیایی نژاد می گوید که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شاید در دهه فجر این مهم انجام شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا وعده جدید بالاخره محقق می شود یا ....



منبع:تابناک

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود