3 آبان 1400
شماره خبر: 257965

افرادی که در تب دوخت و دوز اندام بدن می سوزند

سپیدار‌آنلاین: گروه تنور داغ



اگر گرانی به اوج برسد، سنگ از آسمان ببارد یا کرونا همه را خانه نشین نماید، تاثیری بر شلوغی مراکز و کلینیک های زیبایی در #کرج نخواهد گذاشت، تبِ زیبایی و دوخت و دوز اندام بدن این روزها مرد و زن یا پیر و جوان نمی شناسد.
اگر عنوان عمل هایِ دیوانه وار را برای آنها برگزینیم چندان بیراه نگفته ایم، چرا که اپیدمی #تراشهایزیبایی از بینی به سایر اندام ها یا تقریباً همه اعضاء بدن سرایت کرده و آنچه از کلیتِ این فاجعه فرهنگی می توان استنباط کرد، تقلید کورکورانه از سبک زندگی غربی و هالیوودی است. نهادهایِ فرهنگی و تبلیغاتی نیز ظاهراً در برابر تبِ باربی شدن نوجوانان و جوانان دستِ تسلیم بالا برده اند!
سرابِ زیبا شدن اما باتلاقی عمیق برای نابودی کوهِ عظیمی از سرمایه های ملی است، مبالغی که می توانند چرخ های تولید و اشتغالزایی را به حرکت در بیاورند اما در ناکجاآباد هزینه شده و در کورهِ رویایِ #لاکچری شدن عده ای می سوزد! به راستی تاثیر سوء رواجِ این نوع عمل ها بر فرهنگ ایرانی – اسلامی اندازه گیری شده است؟ آیا تلاش برای کمالِ معنوی و بهبود شخصیتی جای خود را به مسابقه باربی شدن داده است، آیا ارتباط معناداری بین این تراژدی تلخ و گسست پیوندهای خانوادگی و افزایش روز افزون آمار #طلاق و مشکلات فرهنگی و اجتماعی احساس نمی شود؟چرا نهادهای فرهنگی استان که عمدتاً از بیت المال ارتزاق می کنند، از خوابِ غفلت بر نمی خیزند، به راستی چه بلایی گریبانِ نسل های جدید را گرفته که تُهی از اعتماد به نفس و مبتلا به دردِ #خودنمایی شده اند و کمال و زیبایی را در زیر تیغِ متخصصین و جراحان زیبایی جستجو می کنند و اساساً چرا جامعه از توجه به کمالات معنوی و روحیاتِ افراد معطوف به ظاهرنمایی شده که عده ای برای دیده شدن به جنونِ عمل های زیبایی مبتلا شوند...اما زمانِ آن رسیده تا مسئولان عینک خوش بینی از چهره بردارند و دست هایِ پنهان و دسیسه گر غرب برای #توطئه علیه هنجارهای فرهنگی و اجتماعی مان را نظاره گر باشند که جراحی فکری و شستشوی مغزی نسل های جدید را از ترغیب آنها به عمل های زیبایی گوش و چشم و بینی آغاز کرده اند. در مقابل مسئولان نه تنها جدیت چندانی برای مقابله با این سناریوی ضدفرهنگی ندارند، بلکه بعضأ مشتری پر و پا قرص تزریق بوتاکس و غیره هم شده اند و در ‌پایان چه خوش گفت #سعدی شیرین سخن؛ «صورت زیبای ظاهر هیچ نیست / ای برادر سیرت زیبا بیار»

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود