30 بهمن 1393
شماره خبر: 137918

اداره ورزش را باید به صاحبنظران و پیشکسوتان سپرد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

اداره ورزش را باید به صاحبنظران و پیشکسوتان سپرد


وزیر ورزش و جوانان گفت: معتقدیم هدایت ورزش را باید به پیشکسوتان و صاحبنظران این حوزه سپرد.
محمود گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور استاندار البرز و مدیرکل ورزش و جوانان در سالن شهدای دولت برگزار شد، به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
رایزنی برای ایجاد زیرساخت های ورزشی در البرز
وی در پاسخ به لزوم ایجاد سرانه های ورزشی در این استان گفت: استان البرز پایین‌ترین سرانه و زیرساخت ورزشی کشور را در کشور دارد، به همین منظور نیز رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
بهره برداری از سالن 6 هزار نفری مجموعه انقلاب در سال 94
وزیر ورزش بهره برداری از سالن 6 هزار نفری مجموعه انقلاب اسلامی را از جمله اقدمات برای رفع کمبودهای حوزه ورزش برشمرد و افزود: در صدد آن هستیم تا سال آینده این سالن ورزشی در استان تکمیل شود. گودرزی در ادامه بخش خصوصی را تسهیل گر توسعه سرانه های ورزشی دانست و گفت: در طول یکسال اخیر نسبت به جذب منابع و اعتبارات از بخش‌های خصوصی و شهرداری در حوزه توسعه سرانه های ورزشی اقدامات خوبی صورت گرفته و منابع قابل توجهی نیز جذب شده است.
آموزش ورزشکاران جوان نظام مند شود
وزیر ورزش و جوانان افزود: نونهالان علاقمند بسیاری در باشگاه های صاحب نام در حال آموزش هستند که باید برای سامان مند شدن آنها باید برنامه ریزی کرد. وی با اشاره به اینکه ورزشکاران نباید از دیگر کشورها تنها رنگ لباسش را الگوبرداری کنند، گفت: باید با رویکرد بهینه گزینی از تجربیات و سازندگی‌ باشگاه هاس صاحب نام استفاده کنیم. وزیر ورزش و جوانان همچنین تأکید کرد: فدراسیون‌ها باید به تکالیفی که بر عهده شان نهاده شده عمل کنند.
ورزش بانوان در باشگاه ها مغفول مانده است
گودرزی در خصوص توجه وزارت ورزش به ورزش بانوان نیز گفت: ورزش بانوان در باشگاه ها مغفول مانده است و باید به آن توجه ویژه تری داشت. وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان به میزان برابر با آقایان از سرانه های ورزشی سهم می برند، افزود: امکانات ورزشی بین آقایان و خانم‌ها باید به طور مساوی تقسیم شود.
نتیجه گرایی در ورزش آسیب زا است
گودرزی همچنین تصریح کرد: نتیجه‌گرایی سبب شده که مدیران کمتر به عنصر سازندگی توجه کنند و این امر در بعد حرفه به ورزش کشور آسیب می رساند.
دولت در تصمیمات فدراسیون فوتبال مداخله ای ندارد
وزیر ورزش و جوانان در رابطه با تغییرات اخیر در فدراسیون فوتبال نیز گفت: فدراسیون‌ها بر اساس اساسنامه مدون عمل می کنند و دولت نیز جز در مواقعی که جنبه مشورت وجود داشته باشد، ورود پیدا نمی کند. وی افزود: قانون وزارت ورزش و جوانان اجازه می دهد تا برای صلاحیت ورزشکاران خارجی اظهار نظر داشته باشد و هر گونه همکاری را با قوانین جمهوری اسلامی تطابق دهد.
ماهیت ورزش در سایه زیرساخت ها فراموش نشود
گودرزی همچنین با بیان اینکه خود در حوزه ورزشی در حال رشد است اما این رشد به معنای ایجاد زیرساخت‌ها نیست و باید توجه کنیم که نقش ورزش در سایه زیرساخت‌ها فراموش نشود و هیئت‌های ورزشی در استان فعال باشند. گودرزی در محور دیگری تأکید کرد: از حضور اسپانسرها و حامیان ورزشی برای توسعه ورزشی استقبال می‌کنیم.
هدایت ورزش را باید به پیشکسوتان سپرد
وی با بیان اینکه ورزش با چالش های ویژه ای به لحاظ بودجه و اعتبارات مواجه است، افزود: از سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه این بخش استقبال می کنیم.
گودرزی گفت: استقبال از بخش خصوصی به منزله حمایت از سرمایه داران برای کسب مسوولیت ها در عرصه ورزش نیست چرا که معتقدیم ورزش باید توسط پیشکسوتان و صاحبنظران اداره شود.
پیشنهاد عضویت مدیرکل ورزش و جوانان در هیئت مدیره تیم سایپای البرز
وزیر ورزش و جوانان در مورد تیم سایپا البرز نیز گفت: بهبود عملکرد این تیم با عضویت مدیرکل ورزش و جوانان البرز در هیئت مدیره تیم سایپا میسر می‌شود چرا که این امر سبب شده استان به طور مستقیم درگیر مسائل تیم شود و اثرات مثبتی را برای آن در بر داشته باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود