24 خرداد 1394
شماره خبر: 143788

البرز موفق ترین استان کشور در جذب جوانان به ورزش های باستانی

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

البرز موفق ترین استان کشور در جذب جوانان به ورزش های باستانی


رییس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان البرز گفت:حضور درخشان باستانی کاران جوان البرزی در مسابقات کشوری استان را به موفق ترین نقطه کشور از لحاظ استعدادیابی ورزش زورخانه ای تبدیل کرده است.
حمید یاری اظهار کرد:کار استعدادیابی بر روی سنین پایه را از دوسال پیش با جدیت آغاز کرده ایم و نسلی تازه برای این ورزش گره خورده با آداب و سنن ایران در البرز پدید آورده ایم و آنها این روزها در مسابقات قهرمانی کشور به خوبی می درخشند. وی افزود:در آخرین نتیجه این موفقیت تیم البرز توانست در مسابقات کشوری که روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در اراک برگزار شد به مقام های برتر دست یابد. یاری تصریح کرد:در دومین دوره مسابقات آزاد چرخ تیز قهرمانی کشور که در اراک برگزارشد محمدمهدی شوندی از استان البرز به عنوان سریعترین ورزشکار زورخانه ای سال انتخاب شد.
وی ادامه داد:در این مسابقات محمد مهدی شوندی نونهال ۹ ساله کرجی در میان ۶۰ مدعی قهرمانی از ۱۵ استان شامل استانهای کرمان، اصفهان، مرکزی، تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، هرمزگان، البرز، یزد و قزوین توانست با کسب رکورد ۱۱۶ دور در ۴۰ ثانیه ضمن غلبه بر حریفان خود به عنوان قهرمانی دست یابد و عنوان سریعترین ورزشکار زورخانه ای سال ۹۴ را بدست آورد. این مسئول یادآور شد: در این مسابقات عنوان دوم هم به البرز رسید و علی جلیجو توانست بالاتر از دیگر رقبا پس از دیگر ورزشکار البرزی عنوان دوم را به دست آورد. رییس هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان البرز در پایان یادآور شد: ورزش باستانی جذابیت های زیادی برای پذیرش نسل جوان دارد که باید از طریق رسانه ها و جشنواره های مختلف به مردم معرفی شود .به طور حتم توسعه ورزش باستانی می تواند در ترویج بیشتر منش های اخلاقی در میان ورزشکاران اثر گذار باشد و فضای فعلی جامعه ورزش را به سمت اخلاق مداری و منش های پهلوانی سوق دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود