21 تیر 1394
شماره خبر: 145445

دور جدید برخورد با باشگاههای ورزشی غیر مجاز البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

دور جدید برخورد با باشگاههای ورزشی غیر مجاز البرز آغاز شد


مسئول امور باشگاههای اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از آغاز دور جدید برخورد با باشگاههای ورزشی غیر مجاز در این استان خبر داد.
رحیم عبیدی اظهار کرد: نزدیک به یک هزار باشگاه ورزشی خصوصی در استان البرز فعال است که بخشی از آنها مجوز ندارند و بخشی برای تمدید مجوز خود مراجعه نکرده اند که در این خصوص با طرح جدید اداره کل ورزش استان مقرر شده در بازرسی های گسترده این باشگاه ها شناسایی و برخوردهای قانونی لازم با آنها صورت گیرد. وی با بیان اینکه در روزهای اخیر چندین باشگاه متخلف و بدون مجوز در کرج پلمب شده است گفت: در ساماندهی این باشگاه ها بسیارجدی هستیم و با تاکید مدیرکل ورزش استان تلاش داریم در یک بازه زمانی مشخص باشگاه های استان را در خصوص مجوزدار شدن و فعالیت ضابطه مند به سطح قابل قبولی برسانیم.
صدور مجوز باشگاهها در کمتر از ۲۰ روز
وی با بیان اینکه عدم رغبت باشگاه های ورزشی برای اخذ مجوز نداشتن صلاحیت های قانونی است گفت: متاسفانه برخی وانمود می کنند که متولیان امر قوانینی دست و پا گیر وضع کرده اند و در راه اندازی باشگاه ها سنگ اندازی می کنند در حالی که این تصور اشتباه است. عبیدی ادامه داد: اگر فردی مدارکش کامل باشد و بر وفق موارد قانونی درخواست تاسیس باشگاه بدهد مجوز فعالیت وی کمتر از ۲۰ روز صادر می شود اما عده ای بدون داشتن صلاحیت های لازم مبادرت به راه اندازی باشگاه می کنند و توقع دارند ما در قبال آنها مماشات کنیم.
تخلف در هرصنفی وجود دارد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر انعکاس برخی اخبار در خصوص فعالیت های غیر اخلاقی در باشگاه های ورزشی کرج گفت: در این خصوص من هم صحبت هایی شنیده ام اما در بازرسی ها و شکایاتی که به ما شده تاکنون چنین موردی نداشته ایم، با این حال معتقدم در هر صنفی تخلف وجود دارد و نباید اشتباه عده ای قلیل را به کل جمع تعمیم داد.
مصرف داروهای غیرمجاز مشکل اول باشگاه های ورزشی البرز
عبیدی در خصوص نوع تخلفات باشگاه های خصوصی هم گفت: جدا از بحث مجوز ها بزرگترین مشکل ما مصرف و تجویز داروهای نیروزای غیرمجاز است ما برخوردهای قانونی لازم را انجام می دهیم اما واقعیت آن است که در این بخش باید با آگاه کردن مردم و جوانان به مضرات داورهای غیرمجاز از این فرایند جلوگیری کرد و برخوردهای چکشی و قهری به تنهایی جوابگو نیست. وی در پایان تعداد باشگاه های ورزشی البرز در بخش خصوصی را یکهزار باشگاه عنوان کرد و گفت: پراکندگی و تعداد این باشگاه ها به نحوی است که کار نظارت بر آنها را سخت می کند و نیاز است هیئت های ورزشی استان و شهرستان ها در این زمینه یاری گر ما باشند. در برخی از جراید و رسانه ها عنوان شده ۷۰ درصد باشگاه های استان غیر مجاز است که این آمار درست نیست و آن را تایید نمی کنم.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود