4 مهر 1394
شماره خبر: 149730

البرز از پیست بین المللی دیزین سهمی ندارد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

البرز از پیست بین المللی دیزین سهمی ندارد


مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: در فرایند بهره برداری از پیست بین المللی دیزین منافع و جایگاه استان البرز باید دیده شود.
پیست بین المللی دیزین در استان البرز واقع شده است و سالانه میزبان مسابقات جهانی اسکی روی برف و چمن است. دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از سوی فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید و عنوان بین المللی را به خود اختصاص داده است. پیست دیزین یکی از ظرفیت های گردشگری ورزشی در البرز و نماد توریسم ورزشی در کشور است ولی متاسفانه در مشارکت و تصمیمات این پیست و همچنین چرخه بهره برداری استان البرز سهمی ندارد حال آنکه بخش اعظمی از خدمات این مجموعه بزرگ ورزشی در حوزه امنیت، راه و تاسیسات از سوی استان البرز تامین می شود. رضا گل محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت سهم استان البرز از این پیست بین المللی، اظهار کرد: پیست بین المللی دیزین به عنوان پایلوت اصلی ورزش اسکی روی برف و چمن کشور در طول سال پذیرای بسیاری از علاقمندان به این رشته ورزشی است و میزبانی مسابقات داخلی و خارجی را عهده داراست. گل محمدی با بیان اینکه مشارکت در تصمیم سازی های این مجموعه بزرگ خواسته ما محسوب می شود، گفت: ما معتقدیم این مجموعه ورزشی استان البرز بایستی منافع و نیازهای این استان را هم در نظر بگیرد و در اداره آن مدیریت استان اثر گذار باشد. مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز این نگاه و رویکرد ما را قبول دارد و اعلام کرده است باید در اداره این پیست بین المللی جایگاه و شان استان البرز دیده شود.
در واگذاری پیست خور به بخش خصوص ابهاماتی وجود دارد
مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز با اشاره به جدیت استان در تحقق این حق، گفت: در این خصوص هم هیئت اسکی استان و هم اداره کل ورزش و جوانان رایزنی های همه جانبه خود را ادامه می دهند تا این ارتباط و مشارکت به شکل موثری شکل بگیرد. گل محمدی به پیست اسکی خور هم اشاره کرد و گفت: در واگذاری این پیست به بخش خصوص ابهاماتی وجود دارد که دادستانی کرج در حال پیگیری آن است. وی افزود: ما معتقدیم بخش خصوصی بهترین گزینه برای فعال سازی این مجموعه ورزشی است و هر شرکت و فردی که پیست خور را در اختیار می گیرد می بایست منافع مردم بومی منطقه واستان را مدنظر داشته باشد. گل محمدی در پایان گفت: پیست خور با توجه به نزدیکی به کرج می تواند اثر بخشی مثبتی در توسعه ورزش اسکی و تقویت توریسم ورزشی داشته باشد و اداره کل ورزش استان به دقت تحقق جایگاه این استان در منافع آن را دنبال خواهد کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود