25 مهر 1394
شماره خبر: 151096

بازی های بومی محلی مناطق مختلف البرز معرفی می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

بازی های بومی محلی مناطق مختلف البرز معرفی می‌شود


رییس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان البرز گفت: با برگزاری جشنواره های متنوع و فصلی بازی های بومی محلی مناطق مختلف البرز معرفی می شوند.
نادر سلیمانی اظهار کرد: ابزار مختلفی برای شناساندن و عرضه سنت های دیرین مناطق مختلف استان البرز داریم اما برگزاری جشنواره ها بهترین روش برای نیل به این هدف است. وی با اشاره به بازخوردهای مثبت برگزاری جشنواره های متنوع در روستاهای مختلف گفت: در سال ۹۴ در چندین نوبت اقدام به این کار شده و هربار حضور و استقبال مردم بیش از گذشته بوده است.
جشنواره کشوری «دا» در البرز برگزار شد
سلیمانی به برگزاری جشنواره کشوری «دا » در استان البرز اشاره کرد و گفت: این جشنواره با هدف احیاء و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی، ارتقاء سلامت و ایجاد نشاط در بین زنان و دختران محروم روستایی جمعه گذشته در روستای پلنگ آباد شهرستان اشتهارد برگزار شد. سلیمانی ادامه داد: در این دوره تیم هایی از شهرستان های کرج، فردیس، اشتهارد، طالقان و ساوجبلاغ حضور داشتند و در بخش های اجرای بازی های بومی محلی، آیین های سنتی و صنایع دستی با هم به رقابت پرداختند. وی به نتایج حاصل شده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در طناب کشی ساوجبلاغ، بازی محلی اشتهارد و دراجرای بازی های سنتی طالقان عناوین برتر را کسب کردند. رییس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان البرز افزود: در حین برگزاری این جشنواره شهرستان های مختلف غذاهای سنتی، آیین های خاص و صنایع دستی خود را به نمایش گذاشتند. وی با بیان اینکه در برگزاری جشنواره های متنوع محدود به جای مشخصی نبوده ایم گفت: هیئت البرز در طی یک سال گذشته با اجرای برنامه های مختلف در روستاهای نقاط مختلف استان توانسته بسیاری از بازی های بومی محلی را شناسایی کند. سلیمانی افزود: تلاش فدراسیون و هیئت های استانی معرفی و احیاء اداب و سنن و بازی های بومی محلی در مناطق مختلف کشور است و در این مسیر برگزاری جشنواره های مختلف می تواند به این روند کمک شایانی کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود