18 آذر 1394
شماره خبر: 154395

سهم ایران از انبوه مدال‌های بین المللی تیراندازی ناچیز است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

سهم ایران از انبوه مدال‌های بین المللی تیراندازی ناچیز است


نائب رئیس فدراسیون تیراندازی کشور گفت: سهم ایران از انبوه مدال های بین المللی ناچیز است و باید برای جبران این ضعف و رسیدن به قدرت‌های اول دنیا بیشتر تلاش کنیم.
محمد رفیع رفیعی نیا در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی استان البرز اظهار کرد: ۴۵ مدال در رقابت های المپیک و بیش از ۱۷۰ مدال در مسابقات رده های سنی مختلف آسیا توزیع می شود و این فراوانی مدال ضرورت توجه به تیراندازی را دوچندان می کند. وی افزود: این ورزش می تواند به یکی از رشته های مدال آور و اثرگذار ایران در مسابقات مهم آسیایی و جهانی مبدل شود و باید از ظرفیت های موجود در آن بهره گرفت. رفیعی نیا با بیان اینکه در سال های اخیر تیراندازی ایران خود را به قدرت‌های اول دنیا نزدیک کرده است، گفت: علیرغم همه محدودیت های موجود در بخش امکانات ایرانی ها توانایی خود را در تیراندازی نشان داده اند و حضور زهرا نعمتی در صدر تیراندازان دنیا و کسب چندین سهمیه المپیک در سال های اخیر گواه این موضوع است. نائب رییس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد: تیراندازی از معدود رشته هایی است که بانوان ایرانی می توانند با فراغ بال و بدون محدودیت در آن فعالیت کنند و این یک فرصت طلایی با زنان و دختران ایرانی است تا به این ورزش روی بیاورند و در مدال های ارزشمند آن خود را سهیم کنند. وی به تیراندازی استان البرز اشاره کرد و گفت: حضور چهره ای چون الهام هریجانی در البرز و موفقیت های وی در مسابقات اخیر گواه توانایی بالای البرز در تیراندازی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: الهام هریجانی اگر خلف وعده فدراسیون جهانی نبود امروز یکی از سهمیه داران المپیک «ریو» بود هرچند وی از شانس بالایی برای کسب سهمیه در مسابقات پایان سال در هند برخوردار است. نائب رییس فدراسیون تیراندازی در پایان گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیئت استان بیش از ۳ هزار نفر در البرز جواز حمل اسلحه دارند و هیئت استان البرز باید با استفاده از این ظرفیت و همکاری با نهاد های نظامی و انتظامی برای توسعه موزون تیراندازی و تقویت جایگاه البرز در کشور تلاش کند.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود