6 بهمن 1394
شماره خبر: 157393

زورخانه عیاران کرج به مزایده گذاشته شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

زورخانه عیاران کرج به مزایده گذاشته شد


اداره کل ورزش و جوانان استان البرز قصد دارد زورخانه عیاران کرج را در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار کند و همین امر باعث نگرانی باستانی کاران استان شده است.
این زورخانه قریب به یک دهه پیش با کمک های مردمی و حمایت های شورای شهر کرج در مجموعه شهید کیانپور کرج احداث شده و حال قرار است در اجرای ماده ۸۸ واگذاری اماکن ورزشی از کنترل اهالی این ورزش خارج شود. البته در دو نوبت اعلام مزایده و علیرغم بازدید هایی که از سوی برخی افراد صورت گرفته است هنوز شخص خاصی برای در اختیار گرفتن این فضای ورزشی خاص پاپیش نگذاشته است.
رییس هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان البرز در این ارتباط به خبرنگار مهر، گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اماکن ورزشی باید از طریق مزایده و پس از کارشناسی و طی تشریفات قانونی واگذار شود. حمید یاری افزود: واگذاری سالن های ورزشی چند منظوره و زمین های چمن که قابلیت درآمد زایی و استفاده چند رشته ورزشی را دارند امکان پذیر است اما فکر می کنم در خصوص گود زورخانه و ورزش باستانی نتوان این کار را رقم زد. وی با بیان اینکه ماهیت رشته باستانی با تمام رشته های ورزشی متفاوت است گفت: این ورزش فضایی معنوی و برگرفته از ارزش های ملی مذهبی را در خود دارد و زیبنده نیست که فضای مقدس آن را در قالب ماده و تبصره قانون به مزایده گذاشت. یاری با تاکید براینکه زورخانه عیاران کرج درآمدزا نیست گفت: بخش اعظمی از هزینه های این زورخانه از طریق باستانی کاران و کمک ها تامین می شود و شهریه های محدود کلاس های آموزشی کفاف امورات آن را به هیچ عنوان نمی دهد. رییس هیئت ورزش باستانی و پهلوانی استان البرز ادامه داد: در یک دهه گذشته این مجموعه با حفظ حرمت ها و در یک فضای صمیمی محلی برای فعالان ورزش باستانی بوده است و نمی دانم با واگذاری آن چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد. وی در پایان افزود: مسئولان تصمیم گیر در این حوزه باید بررسی دقیق تری از ماهیت رشته های مختلف ورزشی و فضاهای مرتبط با آن داشته باشند و به گونه ای عمل کنند که شان و جایگاه ورزشی به مانند باستانی حفظ و صیانت شود. حوزه ورزش در این سال ها و به واسطه قوانین وضع شده لطمه زیادی خورده است. در سال های قبل هیئت های ورزشی با شرایطی مناسب می توانستند مجموعه های ورزشی در شهرها را با هزینه ای معقول در اختیار بگیرند و امروز این شرایط سخت و سخت تر شده است. حال شاهد هستیم برخی اماکن ورزشی خاص به مانند زورخانه نیز به واسطه اجرای این قانون خشک و بدون انعطاف در دایره واگذاری قرار گرفته اند و نگرانی هایی را با خود به همراه آورده است. امیدواریم متولیان امر با اتخاذ تدبیر لازم مانع از رقم خوردن اتفاقات ناخوشایند برای ورزش اخلاق محور و ریشه دار باستانی در البرز شوند تا همچنان بزرگترین زورخانه این استان را خود اهالی این ورزش اداره کنند و نگرانی ها از اتفاقات آینده در این بخش از بین برود.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود