22 اسفند 1394
شماره خبر: 160172

همایش توسعه سوارکاری، چوگان وصنعت اسب در البرز برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

همایش توسعه سوارکاری، چوگان وصنعت اسب در البرز برگزار شد


همایش توسعه سوارکاری، چوگان و صنعت اسب با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس فدراسیون چوگان و جمعی از فعالان و صاحب نظران حوزه سوارکاری و پرورش اسب برگزار شد.
این همایش به میزبانی باشگاه میلاد کرج و با هدف معرفی برنامه های تدوین شده در حوزه صنعت اسب و ایجاد زیرساخت های لازم در استان البرز به انجام رسید. همچنین در حاشیه برگزاری این همایش از مهدی خدابخشی و علیرضا کریمی ورزشکاران البرزی که موفق به کسب سهمیه المپیک برزیل شده اند با اهدا هدایایی تقدیر شد. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در این ارتباط به خبرنگار مهر گفت: با توجه به ظرفیت های خوب البرز و وجود زیرساخت های مناسب توسعه صنعت اسب، چوگان و سوارکاری یکی از محورهای کاری ما برای سال ۹۴ بود. رضا گل محمدی افزود: ما رونق صنعت اسب را یکی از راهکارهای توسعه پایدار در استان البرز میدانیم لذا با دعوت از فعالان این حوزه و یاری گرفتن از فدراسیون های مرتبط درصددیم کارهایی موثر و اثربخشی را در توسعه صنعت اسب و پایلوت کردن البرز در آن صورت دهیم. وی تصریح کرد: ایجاد یک مجموعه متمرکز متشکل از زمین های تخصصی و استاندارد برای تمرین و برگزاری مسابقات چوگان و کورس در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه زمینی در وسعت ۳۳ هکتار برای این امر از سوی اداره کل منابع طبیعی در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ اختصاص یافت. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: اهداف ترسیم شده برای این مجموعه میزبانی از رویدادهای مهم بین المللی در رشته سوارکاری و چوگان است و در فازهای مختلف قرار است با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران و البته حمایت دولت این پروژه به جلو برود. گل محمدی با تاکید براینکه پیش بینی کلینیک های تخصصی اسب و قرنطینه برای این مجموعه شده است گفت: ماحصل این طرح بزرگ و چند بعدی تبدیل استان البرزبه مرکز اصلی پرورش اسب و پایگاه قهرمانی رشته های ورزشی مرتبط با آن است.
وی بیان کرد: این پروژه قرار است با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شود و در نهایت هم فعالان این بخش اداره کننده آن خواهند بود. مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز درپایان با ابراز خرسندی از رویکرد مثبت وزارتخانه های ورزش و جهاد کشاورزی به این حرکت البرز گفت: به طور با به سرانجام رسیدن این پروژه بزرگ ملی هم در بخش ورزشی و هم در حوزه درآمدی کشور ذینفع خواهد بود و جایگاه ما را در صنعت مهم اسب در سطح بین المللی ارتقا می دهد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود