2 مرداد 1395
شماره خبر: 166909

پیگیری جدی حادثه در یکی از استخر‌های کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

پیگیری جدی حادثه در یکی از استخر‌های کرج


مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: به طور قطع حادثه‌ای که در یکی از استخر‌های کرج رخ داده با دقت و سرعت پیگیری شده و نتیجه آن را به مردم اعلام خواهیم کرد.
شایعه‌ای ابتدا در فضای مجازی منتشر و برخی‌ها از وقوع حادثه‌ای تلخ در یکی از استخرهای شهرستان کرج خبر داد. متأسفانه این شایعه با پیگیری‌ رسانه‌ها رنگ واقعیت به خود گرفت و تأیید شد.
ماجرا از این قرار است که تعدادی از مردم که اکثر آنها نوجوان و جوان بودند، در یکی از استخر‌های شهرستان کرج شنا می‌کردند که ناگهان شرایط جسمانی آنها تغییر کرد. در ابتدا چند نفر این شرایط را داشتند، اما رفته رفته تعداد آنها افزوده شد و حتی برخی از رسانه‌ها گفته‌اند که 20 نفر از افرادی که در این استخر مشغول شنا بودند، این وضعیت را داشتند. در نهایت موضوع از سوی رسانه‌ها پیگیری شد و خبرگزاری فارس طی گزارشی نوشت:‌ «بیش از 17 نوجوان کرجی که برای شنا به این استخر رفته بودند بر اثر استفاده گاز کلر دچار مسمومیت شدید شدند». براساس این گزارش، این افراد توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان باهنر انتقال داده شده و هم اکنون نیز در بیمارستان بستری هستند. استفاده بیش از حد از گاز کلر در این استخر موجب مسمومیت نوجوانان شد. حال یک نفر از حادثه دیدگان وخیم گزارش شده است. گفته می‌شود که حال یکی از افرادی که هم‌اکنون تحت درمان قرار دارد، وخیم است. در این ارتباط امیر عفراتی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع، پیگیری‌های لازم را برای دریافت صحت و سقم خبر انجام دادیم. وی افزود: متأسفانه با مشخص شدن صحت خبر، پیگیری‌های فنی و تخصصی برای ریشه‌یابی حادثه انجام شد و این تلاش‌ها ادامه دارد. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: به طور قطع ما این موضوع را با جدیت و قاطعیت‌ پیگیری کرده و مردم را از نتایج تحقیقات و بررسی‌ها مطلع می‌کنیم. عفراتی گفت: در شرایط فعلی اولویت اصلی ما سلامت حال نوجوانان و جوانانی است که دچار مسمومیت شده‌اند و از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان پیگیری پرونده‌های پزشکی آنها در جریان است.
وی بیان داشت: برای تحقق این مهم پزشکان استان البرز و بیمارستانی که این افراد به آن منتقل شده‌اند، به صورت بی‌وقفه در تلاش هستند و ما نیز پیگیر موضوع هستیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز افزود: از سویی دیگر عصر روز گذشته به صورت فوری و فوق‌العاده جلسه کمیسیون ماده پنج البرز در خصوص مسمومیت این نوجوانان برگزار شد و تیمی متشکل از کارشناسان و افراد متخصص مشغول بررسی‌های تخصصی برای یافتن علت هستند. عفراتی در پاسخ به این پرسش که نتیجه بررسی‌ها چه بوده است، گفت: از رسانه‌ها و مردم درخواست داریم که چند روز فرصت داده و به طور قطع مطمئن باشند که ما نتایج را به طور کامل به آنها اعلام می‌کنیم. وی یادآور شد: در کنار این بررسی‌ها تیمی نیز برای بازرسی‌ فوری و فوق‌العاده به استخرهای استان البرز اعزام شده و شرایط آنها بررسی شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در استخرهای استان البرز نداریم و مردم می‌توانند با اطمینان کامل از خدمات ارائه شده در استخر‌های مجاز و زیر نظر اداره‌کل ورزش و جوانان استان استفاده کنند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود