1 اسفند 1395
شماره خبر: 175005

رضا فیض رئیس هیئت کوهنوردی البرز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

رضا فیض رئیس هیئت کوهنوردی البرز شد


با رای مجمع اتخاباتی سید رضا فیض با کسب ۱۰ رای از مجموع ۱۵ رای مجمع، برای ۴ سال ریاست هیئت کوهنوردی استان را برعهده گرفت.
جلسه مجمع انتخاباتی هئیت کوهنوردی و صعودهای ورزشی البرز برای انتخاب رئیس جدید این هئیت در سالن اجتماعات اداره‌کل ورزش و جوانان البرز برگزار شد. در این مجمع که با حضور غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان البرز، رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و اعضای مجمع برگزار شد، سید رضا فیض از مجموع 15 رأی مجمع با کسب 10 رأی برای 4 سال ریاست هیئت کوهنوردی استان را برعهده گرفت. فدراسیون کوهنوردی میزبانی مسابقاتی را در بخش سنگ‌نوردی و کوهنوردی به استان البرز اختصاص دهد امیر غفرانی در جلسه مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی البرز اظهار داشت: این هیئت از تلاطم و پویایی خاصی برخوردار و از هیئت‌های فعال استان است. وی با بیان اینکه کوهنوردی البرز تشنه انجام کارهای فراملی است و البرز در این رشته بسیار فعال است، تاکید کرد: اداره‌کل ورزش البرز یکی از شعبه‌های فدراسیون کوهنوردی است و آمادگی دارد هر فعالیت، اردو و مسابقه‌ای که فدراسیون پیش‌بینی نکرده است را برگزار کند و درخواست داریم که فدراسیون کوهنوردی میزبانی مسابقاتی را در بخش سنگ‌نوردی، کوهنوردی و کوهپیمایی به استان البرز اختصاص دهد. غفرانی با اشاره به اینکه هیئت‌های ورزشی نهادهای مردمی هستند، متذکر شد: اساس هیئت دور هم جمع شدن و استفاده از تجربیات یکدیگر است. مدیرکل ورزش و جوانان البرز با بیان اینکه تلاش‌ها در هیئت کوهنوردی باید دوچندان شود، افزود: پتانسیل کوهنوردی البرز و انتظار ما از این هیئت بسیار بالا است. وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به نزدیک شدن به انتخابات پیش رو، هیئت کوهنوردی عاری از جناح و دسته‌بندی باشد.
اندیشه‌های فکری مخترعین در کشور تجاری سازی شود
بیژن نصیری اعظم در همایش توسعه اقتصادی و کارآفرینی شهرستان فردیس که پیش‌از‌ ظهر امروز در پژوهشگاه مواد و انرژی مشکین دشت، برگزار شد، اظهار داشت: پروژه‌های اقتصادی مبتنی بر دانش باید توسعه یابد و یکی از مهمترین مواردی را که باید به آن توجه کنیم مقوله مالکیت فکری است. رئیس فدراسیون مخترعین کشور با بیان اینکه سه نوع مالکیت پولی، فیزیکی و فکری داریم، گفت: در مالکیت فکری به مخترعین و افراد اجازه فروش فکر داده می‌شود. وی با بیان اینکه در کشور ما اگر از یکی از بزرگترین شرکت‌هایی که در حال فعالیت است دارایی‌های ملکی و پولی را بگیریم دارایی دیگری ندارد، اظهار داشت: مالکیت فکری بخشی از ارزش شرکتی است که توسعه آن می‌تواند به توسعه اقتصادی کمک کند بدون اینکه تولید آلایندگی نماید. نصیری با تاکید بر اینکه ثبت اختراعات در هر کشور محدود به منطقه جغرافیای آن کشور است، افزود: ثبت بین‌المللی اختراعات در دنیا وجود ندارد. رئیس فدراسیون مخترعین کشور، گفت: اگر اختراعات در اداره ثبت اختراع اروپا ثبت کنیم در تمام سطح اروپا مورد حمایت قرار می‌گیرد و می‌توان از مالکیت فکری خود در اروپا دفاع کرد. وی با تاکید بر اینکه طبق آمار جهانی چین با 554 بیلیون دلار بیشترین صادرات محصولات با فناوری بالا در سال 2015 را داشته است، بیان کرد: همه کشور‌های صاحب تکنولوژی از معاهده PCT برای دفاع از مالکیت فکری خود استفاده می‌کنند.

منبع تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود