20 دی 1396
شماره خبر: 189686

گروههای کوهنوردی در نظرآباد ساماندهی می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

گروههای کوهنوردی در نظرآباد ساماندهی می شوند


جعفری گفت: یکی از برنامه های اصلی هیات کوهنوردی در آینده توسعه زیرساختها در صخره نوردی است و پس از آن شرایط برای میزبانی از مسابقات استانی و کشوری را فراهم خواهیم کرد و بزوی شهرستان نظرآباد قطب صخره نوردی البرزخواهد شد.
مراسم معارفه رئیس هیات کوهنوردی شهرستان نظرآباد عصر دیروز با حضور مسئولین استانی،شهرستانی و علاقه مندان به این رشته ورزشی در سالن فرمانداری شهرستان نظرآباد برگزار شد. در این مراسم کولیوند معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز طی سخنانی گفت: زندگی صنعتی ، ماشینی ،پراسترس و آلودگی ما را به سمت ورزش سوق میدهد. رشته کوهنوردی پایه نداشته و هر شخصی در هرسنی می تواند در این رشته فعالیت کند.کوهنوردی علاوه بر ورزش بودن یک نوع فرهنگ هم است امیدواریم در راستای این فرهنگ در این شهرستان گام های مثبت برداشته شود. وی افزود: شهرستان نظرآباد دارای پتانسیل بالای ورزشی بوده و توانسته ورزشکاران و قهرمانان بنامی را به جامعه معرفی کند و امیدواریم در کوهنوردی نیز شاهد ایجاد ساختارهای استاندارد و توسعه این رشته باشیم. اما مهدی جعفری رئیس جدید هیئت کوهنوردی شهرستان نظرآباد در حاشیه این مراسم در گفتگو با کرج رسانه ضمن قدردانی از حسن اعتماد سرپرست اداره ورزش و جوانان نظرآباد گفت: شهرستان نظرآباد از دیرباز در رشته کوهنوردی اشخاص نام آوری چون رضاخانی،صمدی،امینی و… را داشته و حضور اقشارمردمی در این رشته کار را به مراتب برای دست اندرکاران هیات سخت خواهد کرد و با علم براینکه این ورزش از ورزشهای مورد علاقه خانواده های این شهرستان است پا به این عرصه گذاشته ام و دغدغه من احیای این ورزش در این شهرستان خواهد بود. وی در ادامه افزود: هیات کوهنوردی شهرستان نظرآباد با بهره مندی از ظرفیت بالای جوانان و اعضای گروههای کوهنوردی تلاش می کند ساختار مناسبی را با ایجاد کمیته های مختلف ایجاد کرده و گروههای کوهنوردی را با ساماندهی مناسب تبدیل به باشگاه کند.
رئیس جدید هیات کوهنوردی در ادامه با بیان اینکه اکثر هیات های ورزشی با کمبود بودجه مواجه هستند گفت: در رشته کوهنوردی آنچه که مشخص است حضور خانواده ها بدون توقع مالی از هیات است اما این موضوع دلیل بر آن نیست که هیات کوهنوردی آنچه که برخود وظیفه می داند را انجام نداده و یا کوتاهی کند و تلاش خواهیم کرد با جذب حامیان مالی امکانات لازم را برای سهولت آنان فراهم کرده و زیرساختهای لازم را همچون در حوزه پزشکی ورزشی و بیمه صعود کنندگان فراهم کنیم و با ساماندهی اعضای هیات کوهنوردی شرایط گروهها را برای فعالیت در قالب باشگاه که برای کوهنوردان موثر است فراهم کنیم.
جعفری به اقدامات موثر کوهنوردان استان در حفظ محیط زیست گفت: کوهنوردان البرزی همواره در پاکداشت طبیعت و حفظ محیط زیست با روحیه ای انسانی پیشگام بوده اند و یکی از برنامه های موثر هیات کوهنوردی به طور حتم برنامه های محیط زیستی در البرز خواهد بود. رئیس هیات کوهنوردی شهرستان نظرآباد در پایان یک نوید به صعود کنندگان نظرآبادی داد و گفت: یکی از برنامه های اصلی هیات در آینده توسعه زیرساختها در صخره نوردی است تا بتوانیم با کشف استعداد های شهرستان این بخش را توسعه دهیم و پس از آن شرایط برای میزبانی از مسابقات استانی و کشوری را فراهم خواهیم کرد و بزوی نظرآباد قطب صخره نوردی البرزخواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود