4 اسفند 1396
شماره خبر: 191900

مجمع ملی جوانان در شیراز تشکیل شد

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

مجمع ملی جوانان در شیراز تشکیل شد


معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش گفت: مجمع ملی جوانان در شیراز تشکیل داده‌شده است لذا باید بتوان ظرفیت‌های بالقوه در این بخش را فعال کرد.
عبدالحمید احمدی در نخستین گردهمایی فرهنگی آموزشی سازمان‌های مردم‌نهاد فعال حوزه فرهنگی، ورزش کشور که صبح شنبه در اردوگاه فرهنگی تربیتی ایثار کُردان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم شاهد نشست فعال و با مشارکت جدی جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد باشیم. وی بابیان اینکه تبادل‌نظر و مشارکت پیرامون توسعه ورزش از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی است، افزود: ورزش موضوع اجتماعی است که به مشارکت نیاز دارد حضور پرشور مردم در تمام بخش‌ها توفیق صدچندان را به همراه داشته است. معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان در بخش ورزش، تصریح کرد: امید است بتوان فضای جدیدی را در بخش ورزش و نهادهای اجتماعی جوانان رقم بزنیم، از طرفی باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایده تشکیل این نشست از استان البرز اخذشده و این استان در راستای این مهم پیش‌قدم بوده است.
تشکیل مجمع ملی جوانان در شیراز
احمدی گفت: استان البرز از لحاظ فعالیت‌های اجتماعی جوانان از جایگاه خوبی برخورداراست و سمن‌های فعالی در این منطقه وجود دارد که در حوزه ورزش مشارکت خوبی دارند. وی با اعلام اینکه مجمع ملی جوانان در شیراز تشکیل داده‌شده است لذا باید بتوان ظرفیت‌های بالقوه در این بخش را فعال کرد، گفت: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی مادامی‌که ظرفیت‌های مردمی فعال نشود و این موضوع بسیار مهم اجتماعی و مردمی نشود به توفیقی دست نخواهیم یافت. معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش با اشاره به اینکه سمن‌های جوانان بستر اجتماعی کردن ورزش را بیش از گذشته میسر خواهند کرد، افزود: تمام بخش‌های مدیریتی کشور در این برنامه حاضر خواهند شد. رضا حجتی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش در ادامه این گردهمایی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان اشکال ابتدایی یادگیری تمرین و مشارکت اجتماعی هستند که جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال از این سازمان‌ها شروع به کار می‌کنند و وارد مشارکت اجتماعی می‌شوند. هزینه مؤثر دولت در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور مفید واقع خواهد شدوی بابیان اینکه نوع تعاملات سازنده با جامعه، مؤلفه مهم مشارکت اجتماعی است از طرفی باید به این نکته اشاره کرد که تمام اقشار مردمی در اجتماع نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند، افزود: انجام کار جمعی و گروهی در قالب تشکل‌های مردمی موفقیت را با سرعت بیشتری رقم خواهد زد. مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی، خاطرنشان کرد: باید بستر فعالیت جوانان در فعالیت‌های اجتماعی فراهم شود که درصدد انجام این مهم هستیم. وی رسیدن به توانمندی در ابعاد مختلف را منوط بر توجه به چهار اصل اساسی نظیر دانش‌افزایی، تمرین آموزش‌های ارائه‌شده و هم‌افزایی و اتحادیه صنفی سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و گفت: وزارت ورزش و جوانان اهتمام جدی برای اجرایی شدن طرح‌های نو و مطلوب سازمان‌های مردم‌نهاد دارد. حجتی گفت: گروه‌های مردمی که بنا است در زمینهٔ فرهنگ ورزش‌کار کنند، باید آموزش‌های لازم را ببیند، بدون شک هزینه مؤثر دولت در بخش سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور مفید واقع خواهد شد

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود