5 شهریور 1397
شماره خبر: 200697

نام تختی فزاینده فخر رشته کشتی است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

نام تختی فزاینده فخر رشته کشتی است


آزادکار پیشکسوت تیم ملی کشتی ایران و قهرمان جهان گفت: مزین شدن روز کشتی به نام جهان پلوان تختی باعث آرامش و فخر بیشتر این رشته شده است چراکه نامی بزرگ‌تر از تختی در این رشته وجود ندارد.

علیرضا حیدری در استان البرز که به مناسبت سالروز تولد جهان‌پهلوان تختی انجام شد، گفت: تختی الگوی تمامی کشتی گیران بوده و زادروز این پهلوان برای آشنایان با تشک روزی بزرگ و خاص محسوب می‌شود.
وی ورزش کشتی را هویت ملی ایرانیان دانست و افزود: مزین شدن روز کشتی به نام جهان پلوان تختی باعث آرامش و فخر بیشتر این رشته شده است چراکه نامی بزرگ‌تر از تختی در این رشته وجود ندارد.
قهرمان پیشکسوت البرزی اظهار کرد: ایران خواستگاه کشتی است و این رشته ورزشی در طول سالیان مدال‌های زیادی در رقابت‌های بین‌المللی مثل بازی‌های آسیای و المپیک برای این مرزوبوم به ارمغان آورده است.
حیدری بابیان اینکه باید از این رشته مدال‌آور و افتخارآفرین به‌خوبی حمایت کنیم، تصریح کرد: در کنار ورزش زورخانه‌ای باید کشتی را که در آن اشتیاق، معنویت و قهرمانی وجود دارد زنده نگه‌داریم. وی خاطرنشان کرد: کشتی پهلوانی همگام با سایر ورزش‌ها در المپیک‌ها برگزارشده و پیشرفت می‌کند و باید دست در دست هم کشتی پهلوانی را رشد دهیم. آزادکار پیشکسوت تیم ملی کشتی ایران در خصوص الگو زندگی، ورزشی خود یادآور شد: در زندگی همیشه امامان معصوم و مولا علی (ع) را الگوی خود قراردادم و در هنگام مسابقات و مشکلات از آنان و خداوند یاری خواستم و همیشه به شنیده شدن صدایم اعتقاد داشتم.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود