22 دی 1400
شماره خبر: 261947

افزایش هزینه ورزش و استعدادهایی که هیچ وقت کشف نخواهند شد!

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی



نائب رئیس و مسئول بانوان هیئت شنای استان البرز با اشاره به افزایش هزینه ورزش برای خانواده‌ها، گفت: اکنون ورزش به اولویت چندم خانواده‌ها تبدیل شده است زیرا در تامین معیشت نیز مشکلات وجود دارد بنابراین استعدادها کشف نمی‌شوند.
میترا عزیزی گفت: شنا جزو آسیب‌پذیرترین ورزش‌ها در دوران کرونا بود و همه استخرها تعطیل بودند. تیم‌های شنا ریزش بسیار زیادی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال تیم‌هایی که ۶۰ نفر عضو داشتند به حدود ۲۵ نفر رسیده است.عزیزی با بیان اینکه تقریبا حدود شش تیم فعال بانوان داریم اظهار کرد: این تیم‌ها شامل ورزشکاران پایه در مدرسه شنا و حرفه‌ای‌ها بوده‌اند ولی در بخش پایه ریزش زیادی وجود داشته و اغلب حرفه‌ای‌ها در تیم ثابت مانده‌اند.وی افزود: حتی تعداد کسانی که به استخرها مراجعه می‌کنند نیز کم شده است زیرا علاوه بر تاثیرگذاری کرونا، قیمت بلیط استخرها نیز بیش از دو برابر افزایش یافته ولی درآمدها افزایش چندانی نداشته است و استقبال مردم را تحت الشعاع قرار داده است.
عزیزی اظهار کرد: به تبع این موضوع تمرینات اعضای هیئت نیز تحت تاثیر قرار گرفته است و حتی در اعزام تیم‌ها به مسابقات مشکلاتی داریم. هزینه ورودی که در گذشته ۲۰۰ هزار تومان بود به بیش از ۷۰۰ هزار تومان رسیده و هزینه تست‌های کرونا نیز بر عهده ورزشکاران است که حدود۳۵۰ هزار تومان برای هر تست هزینه می‌شود. بنابراین لازم است تمهیداتی برای این موضوع اندیشیده شود تا ورزشکاران بتوانند در مسابقات شرکت کنند.وی ادامه داد: اگر این روند پیش برود فقط افراد خاصی می‌توانند ورزش کنند. استعدادیابی خوبی هم از دانش‌آموزان مدارس برای ورزش صورت نمی‌گیرد و استخرهایی هم که آموزش و پرورش در اختیار دارد جزو بدترین استخرهاست. اگر این شرایط ادامه پیدا کند آینده خوبی برای شنا و در کل ورزش کشور نمی‌بینم. اکنون ورزش به اولویت چندم خانواده‌ها تبدیل شده است زیرا در تامین معیشت نیز مشکلات وجود دارد بنابراین استعدادها کشف نمی‌شوند.عزیزی با بیان اینکه نیاز است تا بیشتر از ورزش حمایت شود تا جوانان به راه‌های پرخطر کشیده نشوند، گفت: اداره ورزش و جوانان همیشه دغدغه کمبود بودجه دارد و نیاز است ارگان‌هایی چون شهرداری به موضوع ورزش به صورت جدی تری ورود کنند.نائب رئیس هیئت شنا با بیان اینکه استخر اختصاصی برای این هیئت وجود ندارد، گفت: در سطح کرج شهرداری استخرهای خوبی وجود دارد ولی تعاملی با هیات شنا ندارند. در گذشته هیئت، استخر آزادگان را اجاره کرده بود ولی این استخرجانمایی و استانداردها و امکانات مناسب نداشت. با همه این اوصاف بسیاری از ورزشکاران هیئت با مبلغ کمتر در این استخر تمرین می کردند ولی اکنون آن هم دچار مشکلاتی شده و در اختیار هیئت نیست.وی ادامه داد: دو استخر نیز زیر نظر اداره ورزش و جوانان است که اجاره داده شده و طبق قانون می‌توانند سانسی را در اختیار تیم‌ها بگذارند ولی تیم‌ها زیادند و ساعت‌های مناسبی در اختیار آنها قرار داده نمی شوند بنابراین هیئت ترجیح داد در کل استخری جداگانه در اختیار داشته باشد.وی ادامه داد: نیاز است تا شهرداری تعامل بیشتری با هیئت شنا داشته باشد و با توجه به استخرهایی که در اختیار دارد، شرایطی را ایجاد کند که تیم‌های شنا ساعت‌هایی را با هزینه مناسب تر از امکانات استخرهای شهرداری استفاده کنند. همچنین شرایطی ایجاد کنند که قهرمانان و مقام آوران شنا بتوانند با تخفیف یا رایگان از استخرهای شهرداری استفاده کنند.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود