14 شهریور 1392
شماره خبر: 76065

سورنا ورزشی کاملا ایرانی است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

سورنا ورزشی کاملا ایرانی است


دبیر شورای عالی ورزش رزمی سورنا این ورزش را کاملا ایرانی خواند و گفت: مهمترین هدف ما راهیابی این رشته به مسابقات المپیک است.
محمد اسماعیلی سورنا را ورزشی کاملا ایرانی خواند و گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باتوجه به وارداتی بودن ورزش های ثبت شده در ایران، این ورزش در فدراسیون ورزش های رزمی به ثبت رسیده است. وی افزود: سورنا می تواند یک ورزش ملی محسوب شده و به تمام دنیا صادر و زمینه ای برای شناخت بیشتر فرهنگ ایرانی باشد.
سورنا سرداری ایرانی بود
همچنین وی در خصوص نام این ورزش که برگرفته از چیست توضیح داد: سورنا سردار ایران فردی مردم دار بوده و در 2080سال پیش توانسته در یکی از جنگ ها کراسوس، سردار رم را شکست دهد و ما نیز شیوه های جنگ و گریز در نبردها را در این ورزش به کار بسته ایم. اسماعیلی در خصوص ویژگی نبردهای گذشته یادآور شد: اکثر نبردهای تن به تن، شمشیربازی ها و... که امروزه به صورت سبک های مختلف انجام می شوند در زمان سورنا به کار گرفته می شده و مهمترین هدف ما آموزش و پرورشی کردن این رشته و راه یابی به ورزش های المپیک است.
هر سورناکار یک امدادگر
وی گفت: یکی از نکات قابل توجه سورنا، در پیمان نامه ای است که با آتش نشانی بسته شده و هر سورنا کار می تواند همه دوره های امداد و نجات را به طور رایگان گذرانده و مدرک گرفته به گونه

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود