25 خرداد 1391
شماره خبر: 7903

نابینایان نباید از فرصت ورزش محروم شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

نابینایان نباید از فرصت ورزش محروم شوند

رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز گفت: فرصت ورزش باید برای همه اقشار جامعه فراهم شده و هیچ کس نباید به دلیل محدودیت‌ها، از این امر محروم شود.
علی اروندی که به تازگی این سمت را عهده‌دار شده است، گفت: در دنیای امروز و با توجه به ایجاد تغییر در شیوه کار و زندگی جوامع به ویژه ساکنان شهرهای بزرگ،‌ ضرورت ورزش کردن بیش از گذشته احساس می‌شود. وی تصریح کرد: در دوره‌ای اکثر مردم فعالیت‌هایی را به عنوان شغل انتخاب می‌کردند که همراه با کار بدنی بود، مانند مشاغلی چون آهنگری و یا کشاورزی و دامداری.
ضرورت پرداختن به ورزش در جهان معاصر
رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز افزود: همچنین شیوه زندگی مردم در گذشته به صورتی بود که کار بندی زیادی در طول روز داشته و اگر ورزش هم به صورت جدید انجام نمی‌دانند،‌ فعالیت‌های روزمره آنها مشکل چندانی برای مردم ایجاد نمی‌کرد. اروندی ادامه داد: این در حالی است که شیوه زندگی و کار مردم در دنیای امروز به قول معروف به حالت پشت میز نشینی تبدیل شده و اختراع و شیوع استفاده از خودرو نیز فعالیت بدنی مردم را تا حد بسیاری کاهش داده است. وی تاکید کرد:‌ بنابراین برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی لازم است که مردم به ویژه شهرنشینان زمانی مشخص برای انجام فعالیت‌های ورزشی مشخص کرده و هرگز از انجام ورزش روزانه خودداری نکنند.
توزیع عادلانه امکانات ورزشی اولویت دولت است
رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش امکانات و تجهیزات ورزشی کشور اظهار داشت: دولت به دنبال تحقق این هدف است که امکانات ورزشی تنها در شهرهای بزرگ متمرکز نشده و همه مردم به صورت عادلانه در سراسر کشور بتوانند از این امکانات استفاده کنند. اروندی خاطر نشان کرد: افرادی که دارای نواقص جسمانی هستند مانند کم‌بینایان و نابینایان نیز جزو همین مردم بوده و باید از امکانات ورزشی به صورت عادلانه استفاده کنند. وی تاکید کرد: تلاش ما این است که هیچ نابینایی به دلیل کمبود امکانات ورزشی از ورزش کردن محروم نباشد و خوشبختانه کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است. رئیس هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه در استان البرز صورت گرفته و تلاش می‌کنیم طی چهار سال آینده تجهیزات ورزشی ویژه این قشر از جامعه توسعه یابد. اروندی در پایان اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری هیئت‌های ورزشی دیگر و همچنین مساعدت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان البرز هستیم و امیدواریم این همکاری با هیئت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان البرز انجام شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود