10 مرداد 1391
شماره خبر: 9651

میزبانی البرز برای برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

میزبانی البرز برای برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت

سپیدار آنلاین: رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه‌ای کشور از میزبانی البرز به منظور برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد.
علی توکلی گلپایگانی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال سطح کیفی و کمی مسابقات نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته و گامی موثر در جهت توسعه استعدادهای جوانان به شمار می‌رود. وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های در دست اقدام تربیت مربی کشور تجهیز کارگاه‌هایی متناسب با الگوی مسابقات جهانی است. توکلی با اشاره به این که این مسابقات هفته دوم مهر ماه در دو مرکز در استان البرز برگزار می‌شود افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده دو رشته آشپزی و نقاشی خودرو امسال به این رقابت‌ها افزوده شده است. وی گفت: در این راستا سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت امسال در مرکز تربیت مربی کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز برگزار خواهد شد. رئیس مرکز تربیت مربی کشور از تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی این رقابت‌ها خبر داد و گفت: به منظور ارائه اطلارسانی دقیق این کمیته آغاز به کار کرده است. توکلی ادامه داد: بر این اساس حضور گسترده اصحاب رسانه با هدف انعکاس به موقع و ترویج بیشتر فرهنگ مهارت آموزی از مهمترین ویژگی‌های این دوره از مسابقات است. به گفته وی برترین‌های این رقابت‌ها به اردوهای آماده‌سازی اعزام شده و از بین آنان تعدادی در قالب تیم ملی مهارت به چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت که در آلمان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد. این مسئول در ادامه سخنان خود به تشکیل اولین دانشگاه علمی کاربردی در کشور اشاره کرد و افزود: اولین دانشگاه علمی کاربری در کشور در این مرکز تأسیس شد که با تمهیدات اندیشیده شده امروز موفق شده‌ایم رشته‌هایی را تا مقطع کارشناسی پیاده‌سازی نماییم و در نظر داریم رشته‌های کارشناسی ارشد را نیز در این مرکز ایجاد نماییم. به گفته وی هم اکنون 64 دانشگاه علمی کاربردی در کشور فعال است. توکلی افزود: با توجه به تحریم‌ها امسال دو رشته کنترل صنعت و فرز CNC را نخواهیم داشت.
وی در ادامه سخنان خود به آموزش‌های ارائه شده طی سال گذشته در این مرکز خبر داد و گفت: برنامه ما برای ارائه آموزش‌ها طی سال گذشته یک میلیون نفر ساعت آموزش بود که موفق شدیم 850 هزار نفر ساعت را طی سال گذشته آموزش دهیم. توکلی تأکید کرد: اما در سه ماهه اول امسال حدود 20 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال گشته داشتیم.
وی با توجه به تغییر کلی و بازنگری در آموزش‌ها در مرکز تربیت مربی و ارائه آموزش‌های مجازی و غیرحضوری پیش‌بینی می‌شود ظرفیت آموزش دیدگان این مرکز دو برابر سال گذشته شود.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود