20 شهریور 1393
شماره خبر: 129145

البرزی دگر بباید ساخت

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

البرزی دگر بباید ساخت


ویژه نامه روزنامه ایران در استان البرز در یادداشتی با عنوان 'البرزی دیگر بباید ساخت' نوشت: سالها بود که مثل هفته دولت امسال این مقدار تب و تاب و تکاپو در این استان به چشم نمی خورد.
ویژه نامه روزنامه ایران در البرز در آخرین شمارگان خود در یادداشتی به قلم 'سید رضا جمشیدی' سرپرست این روزنامه در البرز افزود: در طول هفته دولت امسال استاندار البرز، فرمانداران و دیگر مدیران استان مدام سرگرم افتتاح طرحهای اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی و نیز حضور و سخنرانی در آیین های مختلف بودند، خلاصه البرز این روزها حال و هوای دیگری داشت. در این یادداشت آمده است: با این حال اما این فضای پرنشاط به اجرای چند طرح عمرانی و ایجاد چند واحد تولیدی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و شروع عملیات ساخت ورزشگاه خلاصه نمی شود، چه اینکه پس از انتخابات پرشور 24 خرداد و روی کار آمدن دولت تدبیر امید، گویی روح تازه ای به کالبد ایران اسلامی دمیده شد و امید به روزها و ماهها و سالهای بهتر در دل مردم جان گرفت و این همان احساس خوشایندی است که برغم همه دشواریها بخصوص گرانی و تورم، موجب دلگرمی و دلخوشی آحاد جامعه شده است. نگارنده این یاداداشت در ادامه می افزاید: به دولتی که با بکارگیری نیروهای متعهد و کارآمد در پرتو حمایت های مقام معظم رهبری بنا دارد سر و سامانی به روابط بین المللی و سیاست خارجی با سایر کشورها بدهد و در داخل نیز با سپردن سکان اقتصاد کشور به دست کارشناسان و متخصصان درصدد اصلاح ساختار اقتصادی است تا ضمن مهار غول گرانی و تورم، در حد توان و دستکم در کوتاه مدت از نیازها و فشارهای طاقت فرسای معیشتی مردم بکاهد. - البته که این همه بود و باش دولت یازدهم نیست و موانع ناشی از شرایط گذشته، مشکلات فعلی و بخصوص اشکال تراشی و ممانعت های آشکار و پنهان در روند فعالیت این دولت بسیارند که اکنون مجال پرداختن به آنها نیست، اما همین نشانه ها کافی است که روحیه همدلی و همبستگی بین مردم طی یک سال اخیر تقویت شده و اعتماد و اطمینان آنان به دکتر روحانی و یارانش روز به روز بیشتر شود.
- واقعیت این است که طبق یک قاعده کلی نباید روی گذشته زیاد مکث کرد چراکه سود چندانی نیز حاصل نخواهد شد، هرچند که باید از آن درس گرفت و برای پیشرفت حال و آینده از آن استفاده کرد، از این رو باید از اقدام دولت دهم در مورد تصویب طرح ارتقا استان البرز فارغ از همه قوت و ضعفهایش به عنوان رویدادی ماندگار یاد کرد. - به قول فرماندار کرج هزینه ارتقا استانی البرز را مردم بخصوص شهروندان این کلانشهر پرداخت کردند و یا به گفته برخی دیگر از مسوولان، البرز استان شد اما زیرساختها و امکانات آن در حد شهرستان باقی ماند، به هرحال هرچه بود و نبود اکنون البرز میراثی گرانبها برای تک تک البرزنشینان محسوب می شود و با تدبیر و درایت و حمایت های دولت یازدهم می رود که به جایگاه واقعی خود دست یابد. - البرز سی و یکمین استان یعنی آخرین استان کشور است اما به لحاظ نیروی انسانی و ظرفیت های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، فرهنگی، ورزشی و بخصوص تحقیق و پژوهش از جایگاه خاصی برخوردار بوده و با اندکی برنامه ریزی و پشتکار می تواند در بسیاری زمینه ها در زمره چند استان برتر کشور قرار گیرد.

- به اذعان برخی اهالی رسانه استان افتتاح و بهره برداری از دهها و صدها طرح عمرانی، تولیدی و خدماتی، هفته دولت امسال را متفاوتر از سال های قبل کرده و پوشش خبری و انعکاس این طرحها، خبرنگاران و عکاسان البرز را نیز به جنب و جوش هرچه بیشتر واداشته است که این خود می تواند نماد و نشانه ای از تحول و پیشرفت در استان نوپای البرز تلقی شود.

- باری، اکنون مدیریت عالی البرز و به تبع آن سایر مسوولان و مدیران این استان منصوب و منسوب دولت تدبیر و امید هستند و علاوه بر حمایت های مسوولان عالی رتبه نظام و در راس همه آنان مقام معظم رهبری، این دولت متکی به پشتیبانی، همدلی و همکاریهای مردمی است.

- سرپرست روزنامه ایران در البرز در پایان این یادداشت با تاکید براینکه فارغ از میراث گذشته و اینکه شرایط و اعتبارهای لازم از همان ابتدا برای استان شدن البرز فراهم نبوده است، می نوشت: انتظار می رود مسوولان و مدیران دولت تدبیر و امید بتوانند با غلبه بر مشکلات و کاستی های موجود، استانی موفق و در خور شان مردم شریف البرز را عینیت ببخشند، به عبارت دیگر البرزی دگر بباید ساخت و از نو استانی.

7411 / 1200

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود