12 اسفند 1394
شماره خبر: 159656

زندگی نامه شهید اسماعیل برزگر اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید اسماعیل برزگر اعزامی از کرج به جنگ تحمیلی


شهید اسماعیل بزرگر به تاریخ 9 فروردین 1341 در روستای یكشم از توابع شهرستان رودبار در خانواده ای فقیر و متدین به دنیا آمد و پا به جهان فانی نهاد...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید اسماعیل بزرگر به تاریخ 9 فروردین 1341 در روستای یكشم از توابع شهرستان رودبار در خانواده ای فقیر و متدین به دنیا آمد و پا به جهان فانی نهاد. بعد از سپری كردن دوران خردسالی و كودكی در همان روستا بود كه شهید نامبرده پنج سال بیشتر نداشت كه همراه با خانواده خود به تهران كوچ كرده و در تهران اقامت گزیدند. دو سال بعد در سن 7 سالگی در مدرسه باباطاهر واقع در چیذر شروع به تحصیل نمودند. تا كلاس چهارم ابتدایی در این مدرسه به تحصیل پرداختند و سپس به علت جابه‌جایی خانواده خود در مدرسه ای در دزاشیب تهران پایه پنجم خود را به پایان رساندند.
بعد از پایان دوره ابتدایی نامبرده همراه با خانواده خود به كوچ مهاجرت نمودند و شهید دوره راهنمای خود را در مدرسه راهنمایی شهید مدرس ناحیه 2 كرج به پایان رساندند و بعد به علت فقر خانواده شهید جهت كسب هزینه خانواده به مدت دو سال مشغول به كار گردید. حتی در دوره كاری خود نیز تمامی افراد از وی راضی بوده و وی را فرد خوبی معرفی نموده اند. تا اینكه در سن 18 سالگی به خدمت مقدس سربازی اعزام گردیدند و در مدت سربازی بیشتر اوقات نامه‌ها و تلفن‌هایی كه به خانواده خود مینمودند. از اینكه خود را یك بسیجی مینامیدند افتخار میكردند و عنوان مینمودند كه دوست دارند حتی بعد از اتمام سربازی باز هم در كنار بسیجیان به دفاع از انقلاب و امام بپردازند. باری، شهید نامبرده حدود چهل روز بیشتر به پایان خدمت خود نداشتند كه در تاریخ 24 بهمن 1361 در اثر اصابت تركش به درجه رفیع و متبع شهادت نائل آمدند و پیكر پاك شهید در تاریخ دوم اسفند همان سال در محل سكونت وی تشیع و جهت خاكسپاری به امامزاده محمد (ص) حصارك به جایگاه ابدی ایشان انتقال داده شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود