7 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 161850

زندگی نامه شهید عمادالدین زبیری ام فریده اعزامی از کر ج به جنگ تحمیلی

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

زندگی نامه شهید عمادالدین زبیری ام فریده اعزامی از کر ج به جنگ تحمیلی


شهید عماالدین زبیدی در روز سوم آذرماه سال 1344 در شهر خون و شهادت خرمشهر متولد شد. دورا ن ابتدایی رادر تهران و دوران دبیرستان را در انگلستان تحصیل نمود...
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید عماالدین زبیدی در روز سوم آذرماه سال 1344 در شهر خون و شهادت خرمشهر متولد شد. دورا ن ابتدایی رادر تهران و دوران دبیرستان را در انگلستان تحصیل نمود. او از عشاق اسلام و تابعین متعهد امام خمینی رضوان الله علیه بود. او دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه دانسته و با علاقه و جدیت تمام در داخل و خارج دبیرستان به تبلیغ و مباحثه ادامه میداد.
مقارن با شروع جنگ صدامیان علیه صدامیان علیه جمهوری اسلامی ایران به کشور اسلامی مراجعت نمود و وارد بسیج مسجد قائم رجایی شهر گوهر دشت سابق در کرج گردید. طرز رفتار و اخلاق اسلامی او در زندگی شخصی و تواضع در خدمت به مردم و انجام مسئولیتهای بسیج نه تنها موجب شد که الگوی زنده برای جوانان محل گشته و مشوق آنها به خدمت به انقلاب اسلامی از طریق بسیج گردد بلکه همواره از او با احترام و علاقه شدید یاد شود.شهید عماالدین داوطلبانه به جبهه جنگ رفت و در 25 مرداد ماه سال 1361 بشرف رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهر او در روز بیست و هشتم همان ماه در میان سیل خروشان مردم شریف رجایی شهر و با اصرار آنها بروی دستها ابتدا از مسجد جامع رجایی شهر تا مسجد قائم و سپس به گلزار شهدای امام زاده محمد (ص) مشایعت گردید. حالت زنان و مردان شرکت کنند در مراسم نماینگر ارتباط روحی شهید با مردم مسلمان رجایی شهر بود. بنا به درخواست روحانی و بسییج و اهالی محترم کوی قائم پایگاه بسیج مسجد قائم به پایگاه شهید زبیدی نامگزاری گردید. شهید عماالدین در دعا و نماز خود از خداوند منان طلب شهادت مینمود و با استجابت این دعا به قافله نورپیوست. روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود