29 اردیبهشت 1395
شماره خبر: 163252

29 اردیبهشت ماه؛ روز جوان

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت

29 اردیبهشت ماه؛ روز جوان


در کشور عزیزمان ایران ۱۱ شعبان ، روز میلاد حضرت علی‌اکبر فرزند امام حسین (ع) بعنوان روز جوان نامگذاری شده و در کشورهای دیگر نیز روز ۲۱ آگوست توسط سازمان ملل روز جوان در نظر گرفته شده‌است.
بی شک اعتلا ء و پویایی هر جامعه در گرو وجود جوانانی است که در درون آن جامعه پرورش یافته و برای پیشرفت آن گام برمی دارند و با کار و تلاش خود، آینده ای بهتر برای همنوعانشان رقم می زنند.
جوانان ایران اسلامی نیز همواره به‌ واسطه پیروی از اهل‌بیت (ع) و با بهره‌مندی از تعهد، تخصص، غیرت، خودباوری و ایمانی که دارند نقش چشم‌گیر و قابل توجهی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دوران دفاع مقدس و همچنین سازندگی و عمران کشور داشته‌اند. جوانی، فرصتی است که پروردگار ما با نهایت لطف و کرم به بندگان بخشید و بر عهده جوان است که این نعمت پروردگار را به گونه ای نیکو پاس دارد و از هر ثانیه آن بهره برد و بر دانش و معرفت خود بیفزاید. جوانی، موسم عطرافشانی بوستان عمر و فصل شکوفه باران زندگی است. جوانی، ستاره ای است که فقط یک بار در آسمان عمر طلوع می کند. روزگار پرشور جوانی که گاه به مستی شباب تعبیر می شود، آن چنان کوتاه مدت است که بسیاری از بزرگان و اندیشمندان علم و دین، آن را چون گوهری پنداشته اند که بر اثر غفلت و سستی از دست خواهد رفت.
با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) که می فرمایند ”جوان زنده و بانشاط و پر امید و پاکدامن می تواند یک تاریخ را بیمه کند” می توان گفت که امروز با شناختن نیاز ها و دادن امکانات مناسب به نسل جوان و مبارزه هدف دار با هجمه فرهنگی استکبار و تبیین شخصیت حضرت علی اکبر (ع) برای نسل جوان می توان به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفت و این کشور رابرای همیشه از تمامی آسیب ها ایمن ساخت.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود