21 دی 1402
شماره خبر: 299076

خیز رسانه ها برای رونق بخشی فضای انتخاباتی در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه یادداشت



مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان کرج در یادداشتی به اهمیت نقش رسانه ها بر رونق بخشی به نشاط انتخاباتی پرداخته است: کمتر از دو ماه تا دو انتخابات پیش رو در اسفندماه فرصت باقی است و...
علاوه بر داوطلبان، طیف های مختلف سیاسی نیز برای گرم شدن تنور انتخابات به میدان آمده اند،محافل انتخاباتی در قالب نشست ها و گردهمایی ها در استان شکل گرفته و هر جریانی بنوعی با ابتکار عمل سعی دارد پیشقراول این عرصه باشد.امسال برای نخستین بار بسترهای اجرایی انتخابات در شهرستان کرج به همت دکتر رمضانی رییس مرکز حوزه انتخابیه کرج و دکتر آقابراری رییس ستاد انتخابات این شهرستان محله محور و با پشتیبانی شهرداری ها انجام می شود که در گزارشی اختصاصی به آن خواهیم پرداخت. در کنار بسترهای لازم برای اجرای قانونمند فرایندهای انتخابات #مشارکت_حداکثری کلیدواژه ای است که این روزها بعنوان سرتیتر اخبار روز دیده می شود‌ و مخاطب خاص آن آحاد مردم هستند و البته گروه های نخبگانی و جریان ساز سردمداران تحقق این مهم خواهند بود.شیوه های معرفی نامزدها هم در گذر ظهور فضای مجازی تغییر یافته و از دریچه صفحات شخصی و.. با تشکیل ستادهای انتخاباتی در بستر فضای مجازی کلید خورده است‌ تا مردم با آگاهی اصلح ترین ها و شایسته ترین ها را از میان نامزدهای دارای صلاحیت برگزینند.سهم استان البرز در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳ نماینده برای ورود به بهارستان است و در کرج نیز تمامی رقابت ها برای کسب ۲ کرسی آغاز شده است. هر چند تنور انتخابات در کرج ایران کوچک از آغاز ثبت نام ها با اختصاص بیشترین آمار ثبت نامی ها گرم شده است، تلاش برای حفظ این عنوان در نوع خود زمینه را برای مشارکت حداکثری افزایش خواهد داد‌. سهم کرج ۲ نماینده مجلس است و در کنار رقابت سیاسی و فرصت های برابری که برای تمامی طیف ها فراهم می شود اما #مشارکت_حداکثری، هدف مشترکی است که بارها از سوی مسئولان ارشد بعنوان دغدغه مقام معظم رهبری مطرح می شود و باید فصل الخطاب فعالیت های انتخاباتی قرار بگیرد.در شرایط کنونی که دشمن به دنبال کم رونقی انتخابات است قطعا احساس تکلیف کردن مردم برای حضور در صحنه و تدبیر مسئولان و برنامه ریزان دخیل در ایجاد فضای نشاط آور انتخابات کمک خواهد کرد تا رویای دشمن بسان دیگر دوره های قبل در خصوص کاهش مشارکت مردمی در این عرصه نیز تعبیر نشود و شاهد حضوری پررنگ و پرشور پای صندوق های رای در یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ باشیم.
اما نقش محوری رسانه در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای انتخابات موثر افتد.طبق فرمایشات معظم له در دیدار اخیر با مردم کرمان و خوزستان بیان فرمودند: کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند.رسانه ها به لحاظ پیوند قدیمی و از سر اعتمادی که با سرمایه های اجتماعی جامعه دارند از یکسو و مردم به عنوان سرمایه اصلی یک جامعه مسایل روز را از دریچه رسانه ها می نگرند و این کانال ارتباطی دو سویه با انتقال پیام مشترک #مشارکت_حداکثری در راستای تحکیم نظام جمهوری اسلامی همان کارکردی را دارد که انتظار می رود از سوی رسانه ها اجرایی شود. نوع حرکت و خیز رسانه ای برای تحرک بخشی و در حقیقت به تعبیر امروزی ها گرمی بخشی به تنور انتخابات می تواند اثرات خاص خودش را داشته باشد که می طلبد رسانه ها الزاماتی را در این عرصه مورد توجه قرار دهند. رسانه‌ها علاوه بر اینکه فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بر محور قانون تنظیم می‌کنند باید به الزامات قانونی و اخلاقی یک رقابت سالم انتخاباتی پایبند باشند و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به موقع از بایدها و نبایدهای عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و در سطح عمومی نیز از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی پیشگیری کنند. لازم است اصحاب رسانه همانند دوره های گذشته؛ ادبیات صادقانه، وحدت بخش، امیدوار کننده و نشاط آور در عرصه انتخابات را جز اصول کاری خود قرار دهند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود