17 مهر 1390
شماره خبر: 2068

لزوم تأمین سلامت جسم و روان کودکان/بچه ها را دریابیم

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

لزوم تأمین سلامت جسم و روان کودکان/بچه ها را دریابیم

کودکان گروه آینده ساز و آینده خواه هر جامعه ای را تشکیل می دهند و توجه ویژه و تخصصی به امر تأمین سلامت جسم و روان و نیازهای آموزشی و تربیتی ایشان از جمله وظایف هر جامعه ای است.
همه دولتها و مردم جهان با پیوستن به عهد نامه کنوانسیون حقوق کودک پیمان بستند تا سرزمین های خود را برای رشد و بالندگی هر چه بیشتر کودکانشان آباد و مهیا کنند و امکاناتی را فراهم آورند تا دنیای کودکان را شاد،مرفه و ایمن تر نموده و آمادگی لازم برای ورود به زندگی اجتماعی را در آنها ایجاد نمایند.
کشور ما نیز با امضای عهد نامه حقوق کودک متعهد شد تا زمینه های فراهم شدن شهر دوستدار کودک را مهیا نماید.
بازی و تفریح حق مسلم کودکان است.پس ضروری است که امکانات لازم برای فعالیت های تفریحی آنان را فراهم کنیم.مسئولان باید فضاهای مناسب و متعددی برای بازی کودکان فراهم نمایند.از این رو بهتر است این مکان ها به محل سکونت کودکان نزدیک باشد.
بنابراین ملزم می شویم تا سیستم ساختمان شهری و زندگیمان را به گونه ای طراحی کنیم که این امکان برای کودکانمان فراهم شود.از آنجایی که معمولا شهرها برای بزرگسالان ساخته می شود و توجه چندانی به رفاه و امنیت ویژه کودکان در آپارتمان ها و محله ها نداریم.پس این موضوع که در مناطق محروم نمود بیشتری دارد باید مورد بررسی قرار بگیرد.
طبیعی است با بررسی و حل این موارد ذکر شده نیمی از بهداشت جسم و روان کودکان در جامعه حل خواهد شد و نیمی دیگر آن بر عهده خانواده ها است تا با ارائه مشاوره درست به کودک در موارد بهداشتی،تغذیه ای و خانوادگی و همکاری با او بتوانند کودک را برای آموزش و پرورش درست آماده سازند.
مسئولان می بایست با برگزاری جشن ها و مناسبت های مختلف ملی، کودکان را در هرچه شاد و سرزنده بودن نگه دارند و در این فضا است که می توان برنامه ریزی های هدفمند برای تعالی کودکان نوشت و اجرا کرد تا از مهارتها و استعدادهای آنها استفاده کرد.با این کار می توان قدم بزرگی برای تأمین نیازهای جسم و روح کودکان برداشت .
بدیهی است که جلب مشارکت های مردمی در حمایت از شهر دوستدار کودک بسیار مهم است و همکاری برای فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه در جامعه و در جهت توجه به حقوق کودکان در نظام شهر نشینی یک پشتوانه مهم است و چنانچه شناسایی منابع و امکانات حمایت مردمی از کودکان در قالب افراد حقیقی و حقوقی و خیرین حامی کودک درست و به جا انجام شود ایده آل ها به واقعیت تبدیل خواهد شد. به هر روی آرزوی همه ما به وجود آمدن زمینه های لازم توسط مسئولان و خانواده ها و مشارکت آنها برای تربیت کودکانی سالم ،شاد و خوشبخت است.





منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود