20 مهر 1390
شماره خبر: 2095

همایش مدیران نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

همایش مدیران نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور

مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج از برپایی پانزدهمین نشست کمیته مدیران و مسئولان نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور به میزبانی کرج طی روزهای بیستم و بیست و یکم مهر ماه جاری خبر داد.
سیف‌الدین جعفری گفت: این نشست از سوی سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج و با هدف احیای بافت‌های فرسوده شهری برگزار می‌شود.
این مسئول از حضور مسئولان کشوری و مدیران بافت‌های فرسوده کلانشهرهای کشور خبر داد و افزود: مسئولان استانی البرز و کلانشهر کرج نیز در این نشست حضور دارند.
مدیر عامل سازمان عمران و نوسازی شهرداری کرج، احیای بافت‌های فرسوده را از الزامات مدیریت شهری دانست و گفت: برپایی این نشست با فراهم آوردن زمینه‌های تبادل نظر و بحث‌های کارشناسی نقش به سزایی در رفع مسائل مرتبط با بافت‌های فرسوده دارد.
جعفری، گستردگی و توسعه روز افزون بافت‌های فرسوده در شهرها به ویژه کلانشهرهای کشور را یادآور شد و گفت: این موضوع در طولانی مدت ساکنان و مدیران شهری را به ویژه به هنگام وقوع حوادث غیر قابل پیش‌بینی نظیر سیل، زلزله، آتش‌سوزی و .... با بحران‌های مختلف روبه‌رو می‌کند.
وی ایجاد عرصه مشترک برای گفت‌وگو و و تعامل نقش آفرینان حوزه نوسازی را از جمله نتایج برگزاری این نشست عنوان کرد و گفت: رسیدگی به تبعات ناشی از بافت‌های فرسوده از اولویت‌هایی است در این نوع نشست‌ها محقق می‌شود.
این مسئول، تسهیل در امور نوسازی و زمینه‌سازی نشر فرهنگ و تولید و عرضه دانش نوسازی را از دیگر فرایندهای مثبت نشست کمیته مدیران و مسئولان نوسازی و بهسازی کلانشهرهای کشور برشمرد و اظهار داشت: در معرض عموم قرار دادن آخرین وضعیت بافت‌های فرسوده و رویکردها و اقدامات صورت گرفته به منظور ارزیابی و اصلاح این بافت‌ها از دیگر موضوعات این نشست است.
جعفری گفت: ارائه دستاوردها و تبادل آموزه‌ها و تجارب نیز از نکات مهم برگزاری این نشست است.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود