20 مهر 1390
شماره خبر: 2097

اجرای مانور کاهش اثرات بلایای طبیعی در کرج

سپیدار‌آنلاین: گروه ---

اجرای مانور کاهش اثرات بلایای طبیعی در کرج

مدیر بحران شهرداری کرج از اجرای مانور کاهش حوادث و بلایای طبیعی در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
علیرضا پیغمبر دوست با اعلام این خبر اظهار داشت: مانور کاهش حوادث و بلایای طبیعی پنجشنبه هفته جاری در محل ضلع جنوب شرقی میدان امام خمینی کرج اجرا می‌شود.
وی افزود: مانور امداد و نجات ویژه خواهران از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته کاهش حوادث و بلایای طبیعی است که با حضور استاندار در محل میدان امام خمینی(ره) اجرا می‌شود.
این مسئول هدف از اجرای این مانور که همزمان با روز بین‌المللی کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار می‌شود را فرصتی مناسب به منظور پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایای طبیعی دانست و افزود: این مانور همچنین زمینه شناخت و بررسی حوادث و نحوه مقابله با آن را از دیدگاه متخصصین و کارشناسان فراهم می‌آورد.
پیغمبر دوست در ارزیابی از اجرای مانور کاهش حوادث و بلایای طبیعی عنوان کرد: اجرای مانور مانور توانمندی‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی را می‌سنجد ضمن آنکه راه‌های مقابله با سوانح طبیعی را به نمایش می‌گذارد.
وی با تاکید بر لزوم مدیریت بحران توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی، پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را از عوامل موثر در مدیریت بحران عنوان کرد.
مدیر بحران شهرداری کرج با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و مردم نباید مانور را یک مسئله سطحی و زودگذر ببینند، بر نگاه ویژه و عمیق مردم به این موضوع مهم تاکید کرد.
پیغمبر دوست اجرای مانور را از مولفه‌های کارآمد درباره شناخت نقاط ضعف و قوت دستگاه‌ها در مواجه با حوادث طبیعی ذکر کرد.
وی از آمادگی شهرداری در مقابله حداکثری با حوادث طبیعی خبر داد و افزود: مدیریت و یکپارچه شدن جهت اجرای عملیات امداد و نجات در زمان حوادث و سوانح طبیعی از نکات مهم و اولویت داری است که مجموعه مدیریت شهری بر آن تاکید فراوانی دارد.
لازم به توضیح است به منظور کاهش اثرات بلایای طبیعی روزی با این عنوان در تقویم جهانی نام گرفته است که در آن جهت رفع و کاهش هر گونه بلای طبیعی کوشش می‌شود.




منبع : خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود