16 مهر 1391
شماره خبر: 12839

مانور جاده‌ای و کوهستانی در البرز برگزار می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مانور جاده‌ای و کوهستانی در البرز برگزار می‌شود

سپیدار آنلاین: مدیر کل بحران استانداری البرز از برگزاری مانور جاده‌ای و کوهستانی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان خبر داد.
ابوالقاسم باقری اظهار داشت: اجرای این مانورها می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر که همان کاهش اثرات بلایای طبیعی است برساند. وی ادامه داد: آشنا کردن مردم با روش‌های مقابله با بحران به ویژه زلزله نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود. این مسئول ارائه آموزش‌ها در مدارس را مهم خواند و گفت: مانور زلزله در مدارس و آشنا کردن دانش‌آموزان با این بحران می‌تواند ما را در زمان وقوع یک چنین حوادثی یاری دهد. مدیر کل بحران استانداری البرز گفت: هنگامی که مردم با این آموزش‌ها آشنا شوند در مواقع بحران می‌توانند علاوه بر جان خود جان دیگر همنوعان خود را نجات داده و در کاهش خسارات جانی نقش موثری را داشته باشند. باقری با بیان اینکه ارائه این آموزش‌ها به یکی از اعضای خانواده بسیار اهمیت دارد افزود: باید یکی از اعضای هر خانواده‌ای با این آموزش‌ها آشنایی کامل داشته و با کمک‌های اولیه نیز به خوبی آشنا باشد و با حفظ خونسردی خود در مواقع بحران نقش سازنده‌ای را در کاهش اثرات بلایای طبیعی داشته باشد.
چاپ کتاب با محتوای زلزله و لغزش زمین
مدیر کل بحران استانداری البرز در ادامه سخنان خود به چاپ کتابی با محتوای زلزله و لغزش زمین اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که می‌توان شهروندان را با روش‌های مقابله با حوادث طبیعی آشنا کرد چاپ کتاب و ارائه آموزش‌های کتبی است. باقری ادامه داد: این اقدام می‌تواند تمام اعضای خانواده را با روش‌های مقابله با پدیده‌های طبیعی آشنا کند. وی در بخشی دیگر از سخنان خود به برپایی نمایشگاه تجهیزات برای چهار دستگاه آتش‌نشانی، اورژانس، هواشناسی و هلال احمر اشاره کرد و گفت: در این هفته این دستگاه‌ها با برپایی این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را در مواقع بحران به نمایش خواهند گذاشت. به گفته این مسئول مانور جاده‌ای و کوهستانی البرز فردا در حوزه بخش آسارای استان البرز برگزار خواهد شد.



منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود