19 مهر 1391
شماره خبر: 13022

مانور امداد کوهستان و جاده در آسارا کرج برگزار شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مانور امداد کوهستان و جاده در آسارا کرج برگزار شد

سپیدار آنلاین: به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی، مانور امداد و نجات کوهستان و جاده با حضور نیروهای امدادی در منطقه ری زمین بخش آسارا کرج واقع در حاشیه جاده چالوس برگزار شد.
بخشدار آسارا در اجرای این مانور گفت: حفظ آمادگی نیروهای امدادی در جهت کاهش تلفات در مواقع بحران به ویژه زلزله و دیگر بلایای طبیعی از اهداف مهم برگزاری این تمرین است.
محسن محمدی سیرایی اظهار داشت: برای کاهش تلفات در سیل ، جلوگیری از ساخت و سازها در حواشی رودخانه‌ها و برداشت غیرضروری شن‌های حاشیه این مکانها ضروری است . وی افزود : ارایه آموزش‌های امدادی مرتبط با هر کدام از مباحث بحران با توجه به موقعیت خاص این بخش به لحاظ کوهستانی، گردشگری و نیز تردد بالا در جاده به لحاظ راه ارتباطی با مناطق شمالی کشور در کاهش تلفات در مواقع بحران می تواند بسیار موثر باشد. محمدی سیرایی یادآور شد: با توجه به استقرار دو ایستگاه آتش نشانی در آدران و آسارا و پراکندگی روستاهای بخش ، راه اندازی و تجهیز دو ایستگاه آتش نشانی دیگر در دهستان نساء و ولایت رود برای مقابله با حوادث احتمالی ضروری است . مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز نیز در این مانور اظهار داشت: اجرای این مانورها می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر که همان کاهش اثرات بلایای طبیعی است برساند. ابوالقاسم باقری افزود: متاسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی توسط برخی گردشگران و مسافران این بخش ما هرسال شاهد غرق شدن تعدادی در سد امیرکبیر و رودخانه خروشان کرج هستیم . وی همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های غواصی در بین نیروهای امدادی گفت: باید در این زمینه از غواصان بومی در جمعیت هلال احمر استان استفاده شود. این مانور با همکاری مدیریت بحران استانداری و فوریتهای پزشکی ، پلیس راهور و هلال احمر البرز و آتش نشانی بخش آسارا برگزار شد.




منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود