12 دی 1391
شماره خبر: 17736

بیش از چهارهزار پروانه کاربرد استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

 بیش از چهارهزار پروانه کاربرد استاندارد برای مصالح ساختمانی صادر شد


سپیدارآنلاین: رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: تاکنون چهارهزار و 800 پروانه کاربردعلامت استاندارد برای واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی در کشور صادر شده است.
نظام الدین برزگری در گردهمایی مشترک مدیران سازمان مدیریت بحران کشور و مدیران استانی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: نقش مصالح ساختمانی از لحاظ استاندارد در مقاوم سازی ساخت و سازها مهم و اساسی بوده و به همین دلیل باید بطور ویژه مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: اواخر سال 84 مجلس شورای اسلامی در این زمینه مصوبه ای داشت که بر اساس آن همه دستگاه ها و وزارت خانه ها مکلف شدند که استاندارد و کیفیت مصالح ساختمانی را زیر نظر سازمان ملی استاندارد ایران انجام دهند. برزگری خاطرنشان کرد: طبق قانون، مصالح ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید و عرضه آنها بدون داشتن پروانه کاربرد نشان استاندارد ممنوع و جرم محسوب می شود.
وی افزود: همه دستگاه ها موظف هستند با هماهنگی سازمان استاندارد برای استاندارد سازی هر چه بهتر درکشور همکاری کرده و دستگاه ها اجرایی نیز در رابطه با پروژه های خود از مصالح ساختمانی استاندارد استفاده کنند. برزگری همچنین با اشاره به تفاهم نامه سازمانهای ملی استاندارد و مدیریت بحران کشور که دو سال پیش به امضا رسید، گفت: تهیه برنامه زمانبندی جهت تدوین استاندارد مصالح ساختمانی فاقد استاندارد ملی،فرهنگ سازی در تولید و مصرف مصالح ساختمانی استاندارد با انجام اقدامات تبلیغاتی و آموزشی با همکاری سازمان صدا و سیما ،نظام مهندسی و شهرداری ها از جمله مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد. وی تاکید کرد: استفاده صحیح و اصولی از مواد معدنی که خداوند در اختیار ما قرار داده و جلوگیری از تخریب محیط زیست وظیفه شرعی و قانونی آحاد جامعه است. سازمان ملی استاندارد ایرن در کرج مرکز استان البرز مستقر است.





منبع:ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود