26 خرداد 1393
شماره خبر: 124093

کلیه گلخانه‌های البرز گاز سوز می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

کلیه گلخانه‌های البرز گاز سوز می‌شوند


مدیرکل اداره جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کلیه گلخانه‌های البرز از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
مسعود کریمی گفت: دولت نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد و بر همین اساس برای بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی از کشاورزان و باغ‌دارانی که مزارع و باغات خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز نکرده‌اند، حمایت می‌کند و بخش عمده‌ای از این کمک‌ها به صورت بلاعوض می‌باشد. وی افزود: اصلاح الگوی کشت از بحث‌های مهم و اساسی است و باید در این زمینه بررسی‌های کارشناسی انجام شود و مسئولین شهرستان‌ها و کشاورزان نیز باید برنامه‌ ریزی خاصی اتخاذ کنند تا محصولاتی را زیر کشت ببرند که آب کم‌تری نیاز دارند و همین اصلاح الگوی کشت و استفاده از سیستم مکانیزه آبیاری باعث کاهش هزینه ها خواهد شد. کریمی به موضوع استفاده از پس آب‌های شهری اشاره کرد و گفت: برای شهرستان کرج برنامه خاصی داریم تا بتوانیم از هزار و 300 لیتر در ثانیه آب حاصل از تصفیه‌ خانه استفاده نماییم و توسط ایستگاه‌های پمپاژ آب را به زمین‌های کشاورزی انتقال دهیم.
این مسئول از پیگیری مشکل سوخت گلخانه‌داران این استان خبر داد و گفت: جایگزینی گاز طبیعی با گازوییل و نفت و برقی کردن موتورچاه‌های زمین‌های کشاورزی نیز از دغدغه‌های اصلی جهادکشاورزی البرز می‌باشد که در همین زمینه با اداره گاز استان رایزنی‌های فراوانی انجام شده و تقریباً مشکل بیشتر این واحدها حل شده و تلاش هستیم تا تسهیلاتی را فراهم نماییم تا کلیه گلخانه‌ داران و دامداران البرز از نعمت گاز بهره مند شوند. مدیرکل اداره جهاد کشاورزی در پایان به تسهیل در صدور پروانه‌ها و مجوزهای کشاورزی از سوی این اداره اشاره کرد و گفت: طرحی تحت عنوان پنجره واحد در حال راه اندازی است که بتوانیم زمان استعلام و صدور پروانه را به کمترین زمان ممکن کاهش دهیم.

منبع ایسنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود