1 تیر 1393
شماره خبر: 124420

پروژه های تحقیقاتی برای تجاری سازی معرفی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

پروژه های تحقیقاتی برای تجاری سازی معرفی می شود
پ

معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه های تحقیقاتی که درکشور قابلیت تجاری سازی دارند به بخش صنعت معرفی می کنیم.
دکترˈعلی اصغر توفیقˈ افزود: تاکنون پروژه های تحقیقاتی قابل توجهی درکشور انجام شده لیکن باید به فراخور نیاز با کمک بخش صنعت و سرمایه گذاران تجاری سازی شوند.
وی بیان کرد: بخشی از منابع مالی برای تجاری سازی پروژه های تحقیقاتی در کشور تامین شده اما در این بخش باید زیر ساخت ها آماده شود. توفیق گفت: تعدادی از پروژه های تحقیقاتی شاخص کشوردر زمینه عمرانی است که انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی بتوان این پروژه ها را تجاری سازی کرد. وی توضیح داد: پروژه های تحقیقاتی عمرانی در زمینه صنایع نوین وابسته به بخش عمران و مطالعات کاربردی است. معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای کاربردی کردن تحقیقات باید تعامل و همفکری تنگاتنگ بین دانشگاه ، مراکز تحقیقاتی و بخش صنعت بیشتر شود. وی ادامه داد: زمانی تحقیقات اثرگذار خواهد بود که محققان براساس نیازهای واقعی بخش های مختلف، تحقیقات خود را انجام دهند ضمن آنکه آشنایی کامل با مجموعه های صنعتی و کاربردی داشته باشند. توفیق افزود: باید بستری فراهم کرد تا استادان دانشگاه و محققان در کنار بخش صنعت قرار گیرند و ازنزدیک کارها را دنبال کنند، درآن صورت شاهد رشد و بالندگی درصنعت خواهیم بود. معاون آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح هایی برای تعامل و همفکری بیشتر بین دانشگاه و صنعت در دست اقدام قرار گرفته است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود