1 مرداد 1393
شماره خبر: 126340

افزایش رکود در بازار نیز بر کاهش قیمت خودرو تاثیر نخواهد گذاشت

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

افزایش رکود در بازار نیز بر کاهش قیمت خودرو تاثیر نخواهد گذاشت


یک فعال بازار خودرو، گفت: هم اکنون خرید و فروش در بازار خودروهای داخلی با رکود شدید روبرو است و تقریبا هیچ معامله ای در این بازار صورت نمی گیرد.
کاظم محمدی نیکخواه افزود : مخالفت اخیر با قیمت جدید خودروها و اظهارات نمایندگان مجلس ، موجب ابهام در قیمت ها شده و رکود در بازار خودروهای را تشدید کرده است.
وی گفت : البته هم اکنون شرکت های خودروساز بر اساس نرخ های مصوب پیش فروش های جدیدی را اعلام کردند اما با توجه به افزایش عرضه خودرو به بازار ، اختلاف قیمت کارخانه و بازار تا حدود زیادی کاهش یافته است. وی در ادامه از وضعیت نگران کننده بازار خودروهای وارداتی خبر داد و اظهار داشت : با توجه به تاثیر بازار ارز بر تغییر قیمت و معاملات بازار خودروهای وارداتی ، افت نرخ ارز در روزهای اخیر و ادامه این روند نزولی قیمت ، موجب قفل شدن هر گونه معامله در بازار خودروهای وارداتی شده است. این فعال بازار خودرو تصریح کرد : در این شرایط رکود در خرید و فروش بازار وارداتی ها عملا هیچ سرمایه گذاری را برای ورود به این بازار ترغیب نمی کند. نیکخواه اظهار داشت : پیش بینی می شود طی روزهای آتی رکود در بازار خودروهای داخلی و وارداتی شدیدتر شده و رکود در بازار خودرو افزایش یابد اما قطعا قیمت خودروهای داخلی کمتر از رقم فعلی نخواهد شد. وی گفت : با توجه به اینکه نرخ های جدید به خودروسازان تحمیل شده و کمتراز قیمت های مورد در خواست شرکتها بوده به نظر می رسد که قیمت خودروها بیش از قیمت های فعلی کاهش نخواهد یافت. وی تاکید کرد : با بازنگری های در قیمت ها نیز پیش بینی می شود قیمت کنونی خودروها تا پایان امسال در بازار ثابت بماند.





منبع:خبر خودرو

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود