31 شهریور 1393
شماره خبر: 129730

یکهزارو200 مدرسه نیاز شهرهای جدید کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

یکهزارو200 مدرسه نیاز شهرهای جدید کشور


عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور گفت: با توجه به ساخت مسکن مهر، اکنون این شهرها به یکهزارو200 مدرسه جدید نیاز دارند.
یدالله رحمانی در آیین گشایش یک مدرسه 24 کلاسه در شهر جدید هشتگرد استان البرز افزود: تاکنون از مجموع 400 هزار واحد مسکن مهردر 17 شهر جدید کشور، 132 هزار واحد آنها به مردم واگذار شده که یکی از نیازهای اساسی این شهرها ، مدرسه است. وی اظهار کرد: از یکهزارو 200 مدرسه مورد نیازشهرهای جدید ، 22 مدرسه آنها باید در شهرجدید هشتگرد استان البرز ساخته شود. رحمانی بیان کرد: درنظر گرفتن اعتبار مناسب از محل منابع دولتی برای ساخت و تکمیل فضای آموزشی در شهر های جدید کشور ضروری است.
'ابوالقاسم پالیزگیر' فرماندارساوجبلاغ نیز دراین آیین گفت: یکی از دغدغه های اصلی ساکنان شهر جدید هشتگرد، کمبود فضای آموزشی است که برای پاسخگویی به این مطالبه مردم به اختصاص اعتبار دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز نیاز دارد. وی بیان کرد: در شهر جدید هشتگرد با توجه به رشد روز افزون جمعیت تا افق 1400 حداقل به یکصد مدرسه جدید نیاز داریم. در این آیین اعلام شد، برای ساخت مدرسه 24 کلاسه شهر جدید هشتگرد با زیربنای یکهزارو700 متر مربع، 35 میلیارد ریال هزینه شده است. همچنین عملیات ساخت هنرستان فنی حرفه ای شهر جدید هشتگرد از سوی هیات مدیره یک شرکت تولیدی با اختصاص 25 میلیارد ریال و با زیربنای دوهزارو500 متر مربع آغاز شد. قرار است این فضای آموزشی خیرساز در مدت 9 ماه ، احداث و دراختیار آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ قرار گیرد. شهرجدید هشتگرد اکنون 50 هزار نفر جمعیت دارد که با تکمیل و واگذاری 52 هزار واحد مسکونی مهر، جمعیت آن در سالهای آینده از 500 هزار نفر فراتر می رود. این شهر در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود