19 مهر 1391
شماره خبر: 12996

موتورهای تک سیلندر کشاورزی در ساوجبلاغ به تولید انبوه رسید

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

موتورهای تک سیلندر کشاورزی در ساوجبلاغ به تولید انبوه رسید

سپیدار آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت:با تلاش یک مبتکر جوان،موتورهای تک سیلندر برای نصب بر روی ماشین های کشاورزی در این شهرستان به تولید انبوه رسید.
محمدتاج الدینی افزود: طراحی و ساخت موتورهای تک سیلندر در سالهای اخیر توسط ˈاحمد زارعی ˈ یک مبتکر ساوجبلاغی انجام شد و اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی سالانه 50 هزار دستگاه از این موتورها در منطقه تولید می شود. وی بیان کرد: این نوع موتور بر روی ژنراتور، پمپ های آب و دروگرهای کشاورزی و ماشین آلات صنعتی قابل نصب است.
تاج الدینی گفت: برای تولید انبوه این نوع موتورها پنج میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرستان ساوجبلاغ سرمایه گذاری شده است. وی بیان داشت: قیمت تمام شده هر دستگاه موتور تک سیلندر ساخت داخل 10 میلیون ریال است که 15 میلیون ریال ارزانتر از مشابه خارجی است ضمن آنکه کارایی و کیفیت موتورهای داخلی با نوع خارجی آن برابری می کند. به گفته وی ، مصرف سوخت این موتور دیزلی در هر هشت ساعت کار مداوم تنها چهار لیتر گازوئیل است در حالی که ماشین های وارداتی بنزینی هستند و میزان مصرف سوخت آنها بالااست. تاج الدینی تاکید کرد: زارعان و باغداران می توانند برای خرید این نوع تجهیزات کشاورزی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند.




منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود