6 مهر 1393
شماره خبر: 130097

نظرآباد ظرفیت‌های لازم برای قطب‌ کشاورزی شدن را دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

نظرآباد ظرفیت‌های لازم برای قطب‌ کشاورزی شدن را دارد


رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد گفت: در صورت برنامه‌ریزی صحیح و مناسب و اجرای طرح‌ سرشماری با عزم ملی و مدیریت جهادی، نظرآباد ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور را دارد.
عبدالرضا روشن‌نژاد اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توسعه کشاورزی است و برای تحقق این هدف طرح‌های بسیار خوبی طی یک سال اخیر اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان نظرآباد در این حوزه استعداد و ظرفیت‌های بسیار خوبی داشته و بهره‌مندی از آب و هوای مناسب، خاک کشاورزی مرغوب و مستعد و بالاخره کشاورزان پرتلاش موجب شده است که امروزه نظرآباد به عنوان قطب کشاورزی و باغداری استان البرز شناخته شود. این مسئول افزود: در صورت برنامه‌ریزی صحیح و مناسب و اجرای این طرح‌ها با عزم ملی و مدیریت جهادی، نظرآباد ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور را دارد. روشن‌نژاد بیان داشت: دست‌یابی به این هدف مهم نیازمند داشتن زیرساخت‌های لازم و بهره‌مندی از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای ویژه است و به طور قطع بدون داشتن اطلاعات و آمار دقیق از سطوح زیر کشت، تعداد فعالان در بخش کشاورزی و باغداری و نیازهای اصلی این کشاورزان، نمی‌توانیم به توسعه پایدار کشاورزی دست‌یابیم. وی اظهار داشت: برای داشتن اطلاعات و آمارهای کافی و دقیق، دولت طرح سرشماری کشاورزی را آغاز کرده است که امیدواریم با اجرای دقیق و صحیح این طرح بتوانیم شناخت بهتر و کامل‌تری از وضعیت کشاورزی نظرآباد داشته باشیم.
رئیس اداره جهاد کشاورزی نظرآباد ادامه داد: در اجرای طرح فوق 7 حوزه با امکانات و تجهیزات کافی مشغول به کار شده و برای نخستین بار، سرشماری کشاورزی در کشور به صورت دیجیتالی و رایانه‌ای انجام می‌شود. روشن‌نژاد اظهار داشت: از سوی دیگر سرشماری کشاورزی در شهرستان اشتهارد نیز بر عهده شهرستان نظرآباد قرار گرفته و امیدواریم این طرح مهم و ملی در زمان مقرر و تعیین شده به پایان برسد. وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم سرشماری دقیق و صحیحی داشته باشیم، نیاز است که همه مردم به ویژه افراد فعال در حوزه کشاورزی و باغداری و دستگاه‌های اجرایی با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند. روشن‌نژاد افزود: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده، آمارگیران با لباس متحدالشکل و کارت شناسایی معتبر به درب منازل مراجعه کرده و امیدواریم شهروندان همکاری لازم را با آمارگیران داشته باشند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود