20 شهریور 1393
شماره خبر: 129116

مشارکت در سرشماری کشاورزی، امنیت غذایی کشور را تضمین می کند

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

مشارکت در سرشماری کشاورزی، امنیت غذایی کشور را تضمین می کند


فرماندار شهرستان ساوجبلاغ مشارکت در سرشماری کشاورزی را لازمه پیشرفت و توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: سرشماری کشاورزی امنیت غذایی کشور را تامین می کند.
ابوالقاسم پالیز گیر در دومین جلسه هماهنگی سرشماری کشاورزی با بیان این مطلب اظهار داشت: «اجرای طرح سرشماری کشاورزی در شهرستان تاثیر بنیادی دارد و پیش نیاز و بستر خوبی برای توسعه است.» وی با بیان اینکه با این سرشماری برای 10سال آینده کشاورزی شهرستان برنامه ریزی می شود گفت:«همه برنامه های کشاورزی به اجرای صحیح و مطلوب این سرشماری بستگی دارد و با آن می توان به توسعه فراگیر دست پیدا کرد.» پالیز گیر افزود: داشتن آمار و اطلاعات از کشاورزی می تواند ما را در بسیاری از خدمات رسانی و دیگر اقدامات در این زمینه کمک کند. فرماندار ساوجبلاغ افزود شوراهای اسلامی و دهیاران بازوان اصلی این برنامه هستند و باید همکاری لازم را با مامورین داشته باشند. وی گفت : در جلسه ای با حضور تمام دهیاران از کمک آنان در بخش سرشماری استفاده خواهیم کرد و آموزش های لازم از طریق معاونت برنامه ریزی و بخشداران ارائه خواهد شد. پالیز گیر از انجام سرشماری برای بهره برداران کوچک در مزراع و حتی اراضی به میزان 400متر با تعداد طیور10قطعه دام سبک و سنگین از یک راس خبر داد
وی با بیان این که نظام توسعه اقتصادی هر کشور بر اساس آمار و اطلاعات صحیح و به روز شکل می‌گیرد از کشاورزان خواست تا همکاری خوبی را با مأموران سرشماری داشته باشند . قائم مقام اجرایی ستاد سرشماری کشاورزی استان البرز گفت : شهرستان ساوجبلاغ قطب کشاورزی استان البرز بوده و از 47 حوزه پیش‌بینی شده در سطح استان 17 حوزه مربوط به شهرستان ساوجبلاغ است. قائم مقام اجرایی ستاد سرشماری کشاورزی استان البرز تصریح کرد: بخش مهمی از عمده فعالیت‌های بخش کشاورزی در ساوجبلاغ انجام می‌شود، بنابراین انجام سرشماری کشاورزی برای همه استان به ویژه شهرستان ساوجبلاغ جایگاه ویژه‌ای دارد وی گفت: در تمام شهرستان های استان البرزدفتر سرشماری راه اندازی شده افزود شهرستان ساوجبلاغ به لحاظ وسعت با جمعیت 230هزار نفری بیش از 118هزار نفر در روستاها زندگی می کنند و این نشان دهنده فعال و پویا بودن بخش کشاورزی در این منطقه از استان البرز است. وی با اشاره به سنتی بودن آبیاری کشاورزی در استان گفت: «با توجه به قدیمی و سنتی بودن سیستم آبیاری در بخش های مختلف کشاورزی هدر رفت این مایع حیاتی ، با سرشماری می توان، برای بهبود و ترمیم این وسائل گام برداشت تا این هدر رفت به کمترین میزان برسد.» وی گفت: «هویت ساوجبلاغ علاوه بر صنعتی یک هویت کشاورزی است بنابراین بایستی به این بخش مهم اقتصادی نیز در برنامه ریزی کلان وتوجه ویژه ای به عمل آید.» قائم مقام اجرایی ستاد سرشماری کشاورزی استان البرزبا قدر دانی از فرماندار ساوجبلاغ در انجام دقیق برنامه سرشماری و تجهیز دفاتر به رایانه و اینترنت و خودرو از برگزاری کلاس های توجیهی برای دهیاران در یکشنبه آتی در فرمانداری ساوجبلاغ خبر داد . تیرداد با بیان این که برای نخستین بار این سرشماری به صورت الکترونیکی و به وسیله تبلت در ایران انجام می‌شود، تصریح کرد: معاونان فنی شهرستان‌های استان پس از گذراندن دوره آموزشی انجام این طرح، در شهرستان‌های خود به آمارگیران آموزش‌های لازم را ارائه خواهند داد .تیر داد با بیان اینکه سرشماری کشاورزی تعداد بهره برداران را نشان می دهد, افزود: سرشماری کشاورزی در سال 93 کاملا"محرمانه است و اطلاعات مردم به هیچ وجه در اختیار کسی داده نمی شود . وی همچنین با اشاره به نقش پررنگ رسانه ها در این سرشماری بیان کرد: رسانه ها نقش بسیار موثری در اطلاع رسانی و کمک برای جمع آوری آمار و همکاری موثر مردم در این مورد دارند. رئیس ستاد سرشماری کشاورزی البرز گفت: امیدواریم با این سرشماری عمومی که از 5 مهر تا 18 آبان انجام می شود آمار و اطلاعات خوبی با کمک همه مسئولان در استان برای برنامه ریزی در کشور تهیه و آماده کنیم.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود