25 آبان 1393
شماره خبر: 131800

فروش سموم کشاورزی در استان البرز نظام‌مند می‌شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فروش سموم کشاورزی در استان البرز نظام‌مند می‌شود


مدیرکل جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه طرح نظام‌مندکردن فروشندگی‌های سموم کشاورزی در حال پیگیری است، گفت: متاسفانه تا به امروز سم‌فروشی‌ها مجوز صنفی خود را از صنف یراق‌آلات دریافت می‌کردند.
مسعود کریمی اظهار کرد: سرشماری کشاورزی به طور رسمی به اتمام رسیده است اما در حال حاضر برای کنترل برخی پارامتر‌ها و صحت اطلاعات جمع‌آوری شده در حال فعالیت هستیم. وی با بیان اینکه بهره‌برداران غیرساکن یکی از مهم‌ترین مشکلات این دوره از سرشماری کشاورزی در استان البرز بوده است، افزود: آمار غیبت بهره‌برداران غیرساکن در این دوره از سرشماری در البرز بیش از سایر استان‌های کشور بوده است که سعی شد با استفاده از اطلاعات محلی‌ها، شورا‌ها و مراجعات مکرر برطرف شود. مدیرکل جهاد کشاورزی البرز با اشاره به معضل کم‌آبی در استان البرز تصریح کرد: با توجه به اعتبارات خوبی که در زمینه سیستم آبیاری تحت فشار در اختیار ما قرار داده شده است در تلاش هستیم با ارائه تسهیلات بلاعوض تا سقف 85 درصد، کشاورزان را در راستای استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار همراهی کنیم. کریمی بیان کرد: بذرهای گندم و جویی که امسال بین کشاورزان توزیع شده است همه در مقابل خشکی، تنش آبی پایان دوره و انتهای سال زراعی مقاوم هستند و هیچ نگرانی از نظر مقدار و کمبود این بذر‌ها در استان وجود ندارد.
وی اظهار کرد: از نظر کود‌های شیمیایی هیچ مشکلی در استان وجود ندارد و تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، کود شیمیایی مدنظر خود را به میزان مورد نیاز تهیه کنند. مدیرکل استان البرز با اشاره به اینکه طرح نظام‌مندکردن فروشندگی‌های سموم کشاورزی در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز سم فروشی‌ها مجوز صنفی خود را از صنف یراق‌آلات دریافت می‌کردند. وی با بیان اینکه سم‌فروشی یک کار تخصصی است، افزود: به منظور نظام‌مندکردن سم فروشی‌ها درصدد هستیم برابر قانون ارتباطی بین این صنف و سازمان نظام مهندسی کشاورزی برقرار کنیم تا سموم برای کاهش خسارت به کشاورزان ، با نسخه‌های گیاه‌پزشکی به تولیدکنندگان عرضه شود. کریمی با تاکید بر اینکه هرگونه اعتبار مورد نیاز کشاورزان توسط بانک کشاورزی در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود، بیان کرد: درصدد هستیم با ارائه این تسهیلات کشاورزان واحدهای خود را به صورت مکانیزه و با ماشین‌آلات مدرن اداره کنند. وی با اشاره به اینکه اراضی استان البرز در شرایط مساعدی به سر می‌برند و در تلاش هستیم با به کارگیری کشت‌های متراکم به نحوی در زمین‌های کم، تولیدات بزرگ داشته باشیم، گفت: در این راستا توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار جهاد کشاورزی البرز قرار دارد و مجوزهای زیادی در این بخش صادر شده است. مدیرکل جهادکشاورزی البرز اظهار کرد: بازار مصرف مناسب در کنار کشاورزی قوی استان همچنین سطح بالای بینش تولیدکنندگان البرز از مزیت‌های نسبی این استان است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود