1 آذر 1393
شماره خبر: 132147

فعالیتهای بخش خصوصی ضامن توسعه اقتصادی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

فعالیتهای بخش خصوصی ضامن توسعه اقتصادی است


مسئول مذاکرات تجاری تعرفه ای ایران با اتحادیه اروپایی توسعه اقتصادی را منوط به فعالیتهای بخش خصوصی دانست و گفت: عامل اصلی حرکت چرخ اقتصادی کشور فعالیتهای بخش خصوصی است اما متاسفانه از فعالان این بخش حمایت نمی شود.
اسفندیار امیدبخش در همایش ملی تخصصی آثار لایحه جامع وکالت بر توسعه ملی که عصر پنجشنبه در محل استانداری البرز در کرج برگزار شد، با اشاره به مفهوم واقعی توسعه گفت: توسعه به معنای تحول کمی و کیفی در شرایط زیستی انسانهاست که در جوامع مختلف دارای درجات و سطوح مختلف است. توسعه تحول کمی و کیفی در شرایط زیستی انسان ها نام دارد که در جوامع مختلف این مفهوم در سطوح مختلف قرار دارد. وی با بیان اینکه مفهوم توسعه به معنای مدرن و کنونی اولین بار از دو کشور انگلیس و آلمان مطرح شد، گفت: حرکت توسعه ای این دو کشور با یکدیگر تفاوت هایی داشت؛ به این معنی که بازاریان انگلستان کلید توسعه را به دست گرفتند اما در آلمان نیروهای دولتی حرکت توسعه را آغاز کردند. مسئول مذاکرات تجاری تعرفه ای ایران با اتحادیه اروپایی ارتباط بین اقتصاد و توسعه را تنگاتنگ دانست و گفت: بدون شک تا زمانی که جامعه ای از لحاظ اقتصادی در جایگاه مناسبی قرار نداشته باشد نمی تواند مسیر توسعه را به درستی طی کند. وی ادامه داد: اقتصاد ایران زمانی با مشکل مواجه شد که رابطه اش را با اقتصاد سایر جوامع و در مفهوم کلی با اقتصاد جهانی قطع کرد. به گفته وی تا زمانی که سیاست بر اقتصاد کشور حکم فرما باشد تغییر مشهودی در حوزه اقتصاد ایران به وجود نمی آید.
فعالیتهای بخش خصوصی ضامن توسعه اقتصادی است
امیدبخش توسعه اقتصادی را منوط به فعالیتهای بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: عامل اصلی حرکت چرخ اقتصادی کشور فعالیتهای بخش خصوصی است اما متاسفانه از فعالان این بخش حمایت نمی شود تا همچنان شاهد مشکلات اقتصادی در جامعه باشیم. مسئول مذاکرات تجاری تعرفه ای ایران با اتحادیه اروپایی تصریح کرد: فعالیتهای بخش خصوصی ضامن توسعه اقتصادی کشور است و دولت باید توان و جایگاه این بخش را باور و تا جایی که ممکن است از فعالان اقتصادی این بخش حمایت کند.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود